Znáte své soupeře? Víte co dělají? Děláte to co oni plus něco navíc?

Nejméně jednou ročně je vhodné zmapovat trh, na kterém působíte. Jinak vám může „ujet vlak“.

Produkty a Cenová politika

Prodáváte nejpoptávanější zboží? Projdeme katalog Heureky a zkontrolujeme, zda máte ve své nabídce produkty, které se konkurentům z vašeho oboru prodávají nejvíce.

U vybraných produktů (zpravidla produkty z titulní stránky a z prvních stránek vašich hlavních kategorií) porovnáme vaši cenovou hladinu s konkurenty.

Analýza klíčových slov by vám pomohla zjistit, jestli své produkty pojmenováváte jazykem zákazníka, a jestli nabízíte vše z toho, co zákazníci hledají často.

Prezentace nabídky

Odpovídá vaše prezentace tomu, co je ve vašem oboru obvyklé, zákazníci jsou na to zvyklí, dostanou požadované informace a snadno se v nabídce orientují? Anebo jste lepší?

Vyhledávání: Zkontrolujeme jednoduchost vyhledávání, přehlednost stromu kategorií, funkčnost fulltextového vyhledávání. U vás i vašich konkurentů.

Zobrazení: Jak kvalitní fotografie používají vaši konkurenti, jak zajímavé mají popisy, zda pracují s nákupními rádci, atp.

Doprava a platba

Identifikujeme typy plateb a doprav, které používají vaši konkurenti, včetně cen. Doporučíme, zda zvážit přidání/ubrání některé z platebních/dopravních možností.

Odeslání objednávky

Jak pohodlné je provést objednávku? Lze na vašem eshopu něco vylepšit? Používají konkurenti něco, co byste mohli do svého eshopu doplnit i vy?

Práce se zákazníky, komunikace

Ověříme rychlost a ochotu při komunikaci emilem. Vyzkoušíme možnost nechat si poradit v telefonu. Přihlásíme se k odběru novinek emailem, abychom zjistili možnosti personalizace obsahu zasílaného emailem, jeho kvalitu a četnost. Poměr prodejních a neprodejních emailových sdělení.

Propagační aktivity

Jaké akce publikují konkurenti na svých titulních stránkách, zda jsou v souladu nabídky na eshopu s informacemi poskytovanými emailem.

Propagační kanály

Kde a o čem píší / točí videa? Kde jsou vidět?

Konkurenční výhody

Budete se divit, když zjistíte, že všichni konkurenti uvádějí velmi podobné důvody, proč nakoupit právě u nich?