Analýza konkurence

Znáte své soupeře? Víte co dělají? Děláte to co oni plus něco navíc?

Nejméně jednou ročně je vhodné zmapovat trh, na kterém působíte. Jinak vám může „ujet vlak“.

Produkty a Cenová politika

Prodáváte nejpoptávanější zboží? Projdeme katalog Heureky a zkontrolujeme, zda máte ve své nabídce produkty, které se konkurentům z vašeho oboru prodávají nejvíce.

U vybraných produktů (zpravidla produkty z titulní stránky a z prvních stránek vašich hlavních kategorií) porovnáme vaši cenovou hladinu s konkurenty.

Analýza klíčových slov by vám pomohla zjistit, jestli své produkty pojmenováváte jazykem zákazníka, a jestli nabízíte vše z toho, co zákazníci hledají často.

Prezentace nabídky

Odpovídá vaše prezentace tomu, co je ve vašem oboru obvyklé, zákazníci jsou na to zvyklí, dostanou požadované informace a snadno se v nabídce orientují? Anebo jste lepší?

Vyhledávání: Zkontrolujeme jednoduchost vyhledávání, přehlednost stromu kategorií, funkčnost fulltextového vyhledávání. U vás i vašich konkurentů.

Zobrazení: Jak kvalitní fotografie používají vaši konkurenti, jak zajímavé mají popisy, zda pracují s nákupními rádci, atp.

Doprava a platba

Identifikujeme typy plateb a doprav, které používají vaši konkurenti, včetně cen. Doporučíme, zda zvážit přidání/ubrání některé z platebních/dopravních možností.

Odeslání objednávky

Jak pohodlné je provést objednávku? Lze na vašem eshopu něco vylepšit? Používají konkurenti něco, co byste mohli do svého eshopu doplnit i vy?

Práce se zákazníky, komunikace

Ověříme rychlost a ochotu při komunikaci emilem. Vyzkoušíme možnost nechat si poradit v telefonu. Přihlásíme se k odběru novinek emailem, abychom zjistili možnosti personalizace obsahu zasílaného emailem, jeho kvalitu a četnost. Poměr prodejních a neprodejních emailových sdělení.

Propagační aktivity

Jaké akce publikují konkurenti na svých titulních stránkách, zda jsou v souladu nabídky na eshopu s informacemi poskytovanými emailem.

Propagační kanály

Kde a o čem píší / točí videa? Kde jsou vidět?

Konkurenční výhody

Budete se divit, když zjistíte, že všichni konkurenti uvádějí velmi podobné důvody, proč nakoupit právě u nich?