1) Analýzy a strategie

Zaměřte se na výsledek. Požadovaný výsledek při tvorbě nového eshopu je jeho ziskový provoz. Cestou k ziskovému provozu je poznání trhu = analýzy a sběr dat, a nastavení cesty vedoucí k cíli = strategie.

Návrh strategií

Strategie ukazují směr k cíli a zajišťují, že práce a peníze jsou využívány efektivně. Že je energie věnována jedním směrem. Aktivity eshopu tahají za jeden provaz, ke stejnému cíli.

Důvod ke strategiím: Když se v klidu zamyslíte v neděli u kávy. Odpočatí po krásném víkendu. Máte nápady a je vám jasné, kudy má firma dál jít a co pro to udělat. Tak to sepište. Promyslete, roztermínujte, sepište potřebné zdroje k tomu, aby se to mohlo stát. A pak podle toho papíru pracujte.

Bez strategií přemýšlíte ve shonu mezi 6-ti telefony a 20-ti emaily, zatímco na vás volají 3 kolegové. Stres, nestíhá se, zmatek, nedostatek informací k rozhodnutí, málo soustředění. A každý den v roce by jedno rozhodnutí vypadalo jinak. Takže firma kličkuje, místo aby šla k cíli. A má nejasný cíl.

My vám pomůžeme udělat tu nedělní kávu. Popřemýšlet, zajistit relevantní data pro kvalitní rozhodnutí. A pak to zpracovat do celoroční kuchařky, takže celý rok přesně budete vědět co dělat.

Se strategiemi už kolegové nepořvávají, mailů i telefonů je míň. Protože vy i vaše okolí ví kudy kam. Neobtěžují vás, ale nahlédnou do strategie, kde mají své úkoly a pravidla, jak se rozhodovat.

Na celý rok dopředu víte, o čem psát na blog a facebook. Kde mít reklamu, v který termín rozmyslet jakou kampaň či akci. Znáte svá efektivní média a víte, jak hodnotit nabídky reklam. Celoroční kuchařka.

 Analýzy a sběr dat

Analýzy jsou důležité proto, abychom získali reálný obraz trhu. Léta zaběhlé pocity nemusí být správným základem pro rozhodování o budoucím směru firmy.

Příklady, se kterými se potkáváme:

  • Majitel firmy má pocit, že zná své konkurenty. Po analýze konkurence se opakovaně ukázalo, že je zná z doby, kdy začínal. Dnes si ale konkuruje s firmami, které jeho pozornosti zatím unikaly.

Konkurent je ten, u koho zákazník nechá své peníze, místo aby je nechal u nás. Prodejci knih konkurují prodejcům knih. Ale místo knihy, si zákazník může zajít do kina, divadla, koupit si film, hru, nebo zážitkový kurz.

  • Neznáme manažera, který má své propagační aktivity plně pod kontrolou. Pokud ano, dělá jich velmi málo. A tak se stává, že firmy utrácejí za propagaci různými směry. Místo aby oslovovaly svou cílovou skupinu cíleně. Efektivně.
  • Majitel se snaží o SEO a investuje do něj. Ale eshop má zásadní technické nedostatky, které vyhledávačům brání se na eshopu vyznat. Proto je potřeba zkontrolovat eshop ručně, ale i automatickými nástroji, které eshop prolezou ze všech stran a nic nenechají náhodě.