10 tipů jak tvořit popisy kategorií

1) Do popisu kategorie vkládáme max. 2-3 odkazy (pokud je příliš dlouhý dáme max. 5)

2) Odkazované slovo nemusí být jen čistě zvolené klíčové slovo – např. mohu odkazovat v textu ze spojení „vyberte si naše kuchyňské linky“ s title „kuchyňské linky“

3) V případě tvorby popisu kategorie, nemusí být slova v 1. pádu, ale mohou být vyskloňována (např. KW hotelový nábytek – můžeme ve větě použít „hotelovým nábytkem“, „nábytkem do hotelů“ atd.)

4) Klíčové slovo v popisu nemusíme „násilně“ opakovat ve stejném pádu a formě několikrát za sebou“ ideální vkládat kombinace klíčového slova, tvarů a pádů. Doporučuji použít 2-3x v závislosti na délce textů.

5) Popisy se píšou pro lidi, takže dbát na to, ať texty zní a vypadají. Pokud je to trochu možné, ať popisy obsahují zajímavé informace – přidaná hodnota popisu.

6) Odkazy v textu mohou směřovat na jakoukoliv kategorii, ba naopak je lepší proodkazovat i jiné sekce než podkategorie. Např. Koberce nemusím odkazovat jen na podtypy koberců (dětské, kusové atd.), ale například lepící pásky na koberce atd.

7) K odkazům vždy dávat title – ten nemusí být shodný s odkazovým textem, ba naopak se doporučuje odlišné. Odkazují ze slova „hotelový nábytek“ s title „nábytek do hotelu“.

8) Nikdy nedávat do textů 2x odkaz na stejnou kategorii – hodnotu má stejně pouze jeden.

9) Klíčové slova lze ztučnit – zvýrazním v textu opět 2-3 slova klíčová slova pro daný popis. Nikoliv mít půlku textu tučně, nebo slova, která jsou pro text či návštěvníka nepodstatné.

10) V textu odkazovat pod klíčovým slovem vždy na nejspodnější/cílovou kategorii. Odkazuju-li na slovo Trezory, tak přímo na konečnou kategorii Trezory, ale ne na kategorii Trezory, sejfy, pokladničky – z principu tato kategorie je špatně, ale již je takto zapracovaná, proto alespoň odkazovat správně.

Popis kategorie může výborně fungovat také jako nákupní rádce. Přesvědčte se sami jak si s ním poradil např. eshop Bavlna.cz a jeho popis kategorie „Povlečení“.

Máte dotazy? Chcete poradit s propagací vašeho eshopu? Neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení.