3 tipy, jak zvýšit výkonnost na zbožovkách

Mnoho eshopů propaguje své produkty na zbožových vyhledávačích Heureka.cz nebo Zboží.cz. Dělají to správně? Děláte to vy správně? Jste spokojeni se svou výkonností? Pokud ne, tak si přečtěte na pár tipů, které vám mohou pomoci při cestě k zákazníkům.

Nebudeme zde hodnotit ceny vašich produktů, ačkoliv samozřejmě i cena zákazníka ovlivňuje.  Zaměříme se na aspekty, které můžete ovlivnit vy, bez ohledu na ceny, které jsou závislé  na dodavatelích, nebo vaší marži.

A co za to?

Mnoho zákazníků očekává za svůj nákup jakýsi benefit, něco z čeho může profitovat. Nabídněte mu jej! Pokud u svých produktů nabízíte dárek, dejte o něm vědět i na zbožových vyhledávačích. Jestliže může zákazník využít dopravu zdarma, dejte mu to vědět a smeťte konkurenci ze stolu.

Jak?

Na Zboží.cz jednoduše pomocí tagu EXTRA_MESSAGE, do kterého lze umístit dárek zdarma, dopravu apod.

Hodnoty a následné zobrazení si můžete prohlédnout zde:

hodnoty-tagu-extra-message

 

Výsledek se pak v detailu produktu zobrazuje takto:

Na Heureka.cz slouží pro přidání dárku k produktu tag GIFT, který o všem slouží výhradně pro dárky, nikoliv pro dopravu zdarma, prodlouženou záruku apodobně.

V detailu produktu to pak vypadá takto:

darek-na-heurece

Pro dopravu zdarma na Heureka.cz využijete tag DELIVERY, který předá informaci o dopravě zdarma. Dejte si pozor na správné pojmenování produktů, jelikož pokud do názvu uvedete dárek či dopravu zdarma, hrozí vám zablokování na Heureka.cz. Na tyto informace slouží výše uvedené tagy.

No nevypadá to hned lépe? Koupili byste si produkt, nadupaný samými výhodami? Já určitě.

Modrá, 36, dámská…

Že nevíte o čem je řeč? Pak asi nepoužíváte ve svém XML feedu parametry. Dbejte na správné uvádění parametrů u vašich produktů, každý zákazník chce vědět ihned o jakou barvu, velikost a určení se jedná. Nenechte zákazníka zbytečně luštit a dohledávat si informace, pouze jej otrávíte a od nákupu odradíte (a můžete mít sebelákavější cenu produktu). Jak na Zboží.cz – tak na Heureka.cz slouží pro tuto informaci tag PARAM. Zákazníkovi se tak vaše nabídka zobrazí i po vyfiltrování konkrétních parametrů, o jejichž koupi má zájem a vy se tak neokrádáte o peníze, které by mohla mít konkurence. A pozor! Pomocí tagu PARAM lze také uvádět distribuci, ta sice nemusí být pro některé zákazníky důležitá, ale pokud tam tuto informaci chcete mít, tak pouze pomocí tohoto tagu.

Nespokojený zákazník = zlý pán!

Recenze, Ověřeno zákazníky a diskuze, tohle je neustále omílané téma. O tom jak a proč řešit a odpovídat na recenze, jsme psali již dříve. Chci znovu zopakovat, že spokojený zákazník se k vám rád vrátí. Spokojený zákazník vám rád napíše kladnou recenzi. A potencionální zákazník u vás raději nakoupí, pokud uvidí, že jste ostatními doporučován a nákupy u vás proběhly bez komplikací. Proto se snažte, aby byly objednávky expedovány bez komplikací. Nezapomínejte na pravidelné reagování na recenze. A buďte připraveni řešit krizovou komunikaci, zvlášť pokud se vám některá recenze negativně začervená. Spokojený zákazník = kladná recenze => zisk certifikátu Ověřeno zákazníky (pokud jej máte implementován) a s certifikátem se vám otevírají další možnosti, práce na Heureka.cz.

Pokud vás článek zaujal, nenechte si ujít další díl, kde opět prozradím své „know how“, aby vám zbožovky šlapaly a vaše propagace na nich byla rentabilní. A pokud si na správu netroufáte, tak nás kontaktujte a my se o vás postaráme.