6 tipů pro efektivnější správu PPC kampaní

1. Nastavte si volnou kampaň pro kopírování

Ušetřete si čas při zakládání nových kampaní. V případě, že zakládáte větší množství kampaní například ve vyhledávací síti, tak je nastavení kampaně často stejné nebo velice podobné. Jelikož AdWords nabízí možnost kopírovat kampaně, můžete si přednastavit volnou kampaň s nastavením, které běžně zadáváte a kampaň si nakopírovat v množství, které zrovna potřebujete.

Nezapomeňte si do volné kampaně přidat i doplňková nastavení, jako je cílení na oblasti nebo remarketingové cílení (RLSA). Všechna tato nastavení se při kopírování přenesou. Stejný postup lze využít i při zakládání kampaní remarketingu.

Obr. 1 Volná kampaň

2. Využívejte vylučující seznamy

Rozhrání AdWords nabízí možnost vytvořit si vylučující seznamy klíčových slov a umístění kampaní. Nastavení těchto seznamu naleznete na kartě Sdílená knihovna a následně Vylučující klíčová slova kampaně nebo Vyloučená umístění kampaně.

Vytvořte si vylučující seznam obecných slov, které se často hledají ve spojení s vašimi klíčovými slovy, ale jsou pro vás nerelevantní. Mezi taková slova můžou patřit například recenze, diskuze, bazar apod. V případě, že nastavujete kampaně pro eshop, tak bych vám doporučil do tohoto seznamu přidat také brand konkurence, největších českých i zahraničních eshopů, jako je například Alza.cz, Aliexpress.com nebo srovnávač cen Heureka.cz. Uživatelé, kteří hledají zboží nebo služby v kombinaci s těmito slovy u vás pravděpodobně žádnou konverzi neudělají a případný proklik reklamy by byly pouze vyhozené peníze.

Takto předpřipravený seznam můžete následně vyloučit na úrovni kampaně již při jejím zakládání a ušetřit si tak zbytečné prokliky.

Vylučující seznamy umístění využijete především při zakládání kampaní v obsahové síti. Při pravidelném vylučování webů v obsahové síti si může všimnout, že se často vaše reklamy zobrazují na pochybných webech, které mají vysoké CTR, ale nepřináší žádné konverze, protože uživatel na reklamu kliknul spíše omylem, než že by ho zaujala. Další variantou webů, které jsou vhodné vyloučit v rámci těchto kampaní jsou weby, které mají vysoký počet zobrazení, ale nízké CTR, abyste si zbytečně nesnižovali celkové CTR kampaně, nebo sestav.

Vytvořte si vylučující seznam umístění nebo si nějaký hotový vyhledejte a vylučte tyto weby již při zakládání kampaně a zlepšete tak její výkon již na začátku.

Obr. 2 Seznam vylučujících slov

3. Využívejte export a import kampaní pomocí AdWords editoru

Ušetřete si práci při zakládání nových kampaní. V případě že připravujete kampaně v systému AdWords i Sklik, tak si můžete ušetřit spoustu času tím, že kampaně založíte pouze v systému AdWords a do Skliku je pouze naimportujete.

Pro export kampaní ze systému AdWords si budete muset stáhnout AdWords editor, který je zdarma a následně v záložce Účet zvolíte Exportovat vybrané kampaně a sestavy. Vytvořený soubor následně naimportujete do Skliku. Možnost importu naleznete v záložce Nastavení -> Import kampaní.

Po úspěšném importu je nutné upravit nastavení kampaní, jelikož bude v základním nastavení. Při změně nastavení můžete využít funkci Uložit a kopírovat nastavení, kterou Sklik nabízí.

Doporučuji vám využívat export pouze pro kampaně ve vyhledávací síti, jelikož nelze importovat remarketingová publika a pro kampaně v obsahové síti také není vhodný.

Obr. 3 Export kampaní z AdWords Editoru

4. Využívejte automatizované nabídky cen.

Ušetřete si práci při optimalizaci kampaní a používejte automatizované nabídky cen, které AdWords nabízí. Můžete využít například Cílovou nabídku CPA, která má velice dobré výsledky.

Pro začátek si u kampaně můžete spustit automatizované nabídky jako experiment a následně porovnat s manuálním nabízením cen.

Obr. 4 Automatizovaná nabídka CPA

5. Nastavení modifikované volné shody pomocí AdWords editoru

Usnadněte si práci s předěláváním volné shody na modifikovanou a využijte funkci Nahradit text, kterou AdWords editor nabízí.

Více se na toto téma rozepsal kolega v článku Jak na modifikátor volné shody pro Sklik.

Obr. 5 Modifikovaná volná shoda v Skliku

6. Zkontrolujte si nedostatky ve vašem PPC účtu za pomocí AdWords editoru

Každý děláme chyby nebo sem tam něco přehlédneme. Vyhněte se zbytečným nedostatkům ve vašich PPC účtech.

Pro kontrolu kampaní můžete využít nastavení vlastních pravidel.

Co vše lze za pomoci vlastním pravidel hlídat jsem sepsal v článku Vlastní pravidla v Google AdWords Editoru.

Obr. 6 Upozornění na chybu v AdWords Editoru