9 tipů pro firemní Facebook

Se zhruba 5 miliony uživatelů v České republice a více než miliardou uživatelů celosvětově dává Facebook přístup k obrovskému počtu potenciálních zákazníků a klientů. Publikováním kvalitního obsahu lze poměrně snadno navýšit návštěvnost vlastních stránek i firemní obrat. Jak oslovit zákazníky prostřednictvím Facebooku? Každý obor žádá své, neexistuje univerzální klíč pro psaní napříč všemi obory, ale máme dobrou zprávu: existuje pár tipů, které se hodí vždy.

 

1. Obsah z firemního blogu

Za základ facebookových postů pro oslovení potenciálních zákazníků vezmeme zajímavý obsah
z firemního blogu. Píšete články, novinky, návody, tipy a jiné zajímavé články z oboru? Sdílejte je! „Jak
na…“ nebo „co dělat, když…“ jsou voláními o pomoc či radu. Nabídněte radu, tip, odpověď,
pomocnou ruku, a to i v případě, že nejste přímo těmi, které uživatelé hledají. Jednoduše doporučte,
kam se obrátit. Buďte těmi, kdož pomáhají, staňte se záchranným kruhem i inspirací. Udávejte tón.

 

2. Video, infogragika

Řekněte to statusem, obrázkem, infografikou, videem. Nebojte se postavit se před kameru, ukázat se. I amatérské krátké video s malou zprávou a pozdravem pro Vaše fanoušky potěší. Živý člověk nabízející řešení je vždy zajímavější než pouhý napsaný článek. Pracovní proces krok za krokem vždy názornější než sebelepší popis, interiér či exteriér vždy zajímavější než list papíru s návodem.

 

3. Sdílení zajímavých událostí z firmy, oboru, zajímavých akcí

Jedete na veletrh? Výborně. Sem s krátkou reportáží. Nebojte se nasdílet událost na svůj profil, dejte všem vědět, že se s vámi na akci můžou potkat třeba u kávy. Zaujala vás novinka v oboru? Sdílejte, komentujte.  Vytvořte seznam akcí, který se chystá příští rok.

 

4. Fotografie ze života firmy – firemní kultura

Základem dlouhodobé spolupráce je budování vztahu s klienty, zákazníky i fanoušky. Ukažte, kdo jste, jak vaše firma funguje, kdo jsou lidé, kteří v ní pracují. Sdílejte firemní fotografie skutečných živých lidí, kteří pracují na produktech a službách, obrázky firemního zázemí, prezentujte život ve vaší společnosti, její historii, zásady a třeba i směr, jímž se chcete ubírat. Pro vašeho fanouška může být firemní kultura velmi zajímavá, pro potenciálního nového klienta důvěru vzbuzující a pro potenciálního nového kolegu výzvou i lákadlem. Zapomeňte na strohé popisy, vdechněte svým příspěvkům život, zapojte fantazii a smysl pro inteligentní a laskavý humor.

 

5. Nabídka vzdělávacích aktivit

Pořádáte školení? Kurzy? Dejte o nich světu vědět. Pozvěte zájemce. Vytvořte událost, sdílejte ji.

 

6. Reference

Pochlubte se úspěchy svými i úspěchy svých zákazníků. Řekněte si o reference a podělte se o ně s vašimi fanoušky. Reference nemusí být pouze od vašeho zákazníka, může jít i o vaše kolegy, kteří se rádi podělí o to, jak se ve firmě cítí.

 

7. Soutěž, anketa

Lidé jsou hraví, soutěživí. Zábava, ponaučení a sebemenší odměna potěší. Vtáhněte uživatele do hry, pobavte je. Nechte je soutěžit, vytvořte anketu s pomocí fotografií (Facebook už to umí). Nechte je hodnotit, komentovat. Dávejte zpětnou vazbu, pozitivně reagujte.

 

8. Novinky, tipy, statistiky, případové studie z oboru

Poznejte svou cílovou skupinu. Kdo hledá, co nabízíte? Kdo potřebuje vaše služby, ač o tom ještě neví? Přidejte novinky, tipy, statistiky, případové studie z oboru.

 

9. Nabídky práce a kariérního růstu

Hledáte nové kolegy? I dobré zprávy se šíří rychle. A kdo hledá, najde.

 

Jak napsat poutavý příspěvek na firemní facebookovou stránku? Máte po přečtení prvních řádků chuť zakřičet, že nevíte, jak facebookový příspěvek napsat? Klid, dýchejte. Potřebujete najít ve firmě někoho, kdo rozumí vašemu oboru, kdo si tyká s češtinou a vyhradí trochu času na vytvoření a publikování příspěvků. Třeba je vhodná osoba blíž, než si myslíte.