9 tipů na obsah pro firemní blog

Proč psát blog?

V čem vám může pomoci a proč vlastně jeho obsah tvořit?

  • Zákazníci můžou vaší značce více důvěřovat (můžete udělat dojem na potenciální zákazníky)
  • Pomůžete, poradíte svému zákazníkovi
  • Zákazníci uvidí, že jste expert v oboru
  • Tvoříte si obsah, který můžete sdílet na soc. sítích
  • Získáte skvělou konkurenční výhodu
  • Zvýšíte návštěvnost (webu, eshopu, blogu)
  • Podporujete svou značku
  • Vytvoříte ideální prostor pro prezentaci produktů/služeb/firmy

Návody

Možná sami dobře víte, jak složit kočárek za 2 vteřiny, jak vyměnit brzdovou kapalinu, jak připevnit ochrannou folii na display, nebo jak vybrat čerpadlo. Ale vy jste expert a odborník na svůj sortiment, váš zákazník to vědět nemusí a pravděpodobně ani nebude. Tento návod „jak“ bude hledat na internetu. Proč byste mu v tom nemohl pomoct právě vy?

Ukázka návodů v blogu na eshopu Petrsmolka.cz

 

Video, infografika (souvisí i s návody)

Slova hýbají, příklady táhnou! Ukažte to obrázky či videem, co jiní sdělují pouze (mezi) řádky. Vtáhněte názornými příklady a ukázkami zákazníka do svého světa, ukažte, co můžete nabídnout a proč by měl zákazník chtít produkt/službu právě od vás. Pomozte mu s nejčastějšími otázkami, na něž hledá odpovědi. Nabídněte videorozhovor s dodavateli, odborníky, zástupci vámi prodávaných značek, vytvořte video s názornými postupy pro řešení různých situací, k nimž ve vašem oboru a s vámi nabízenými produkty/službami dochází.

 

Takhle např. vytvořil na svém blogu VIDEOPORADNU eshop Pneuboss.cz

Fotografie ze života firmy

Možná se domníváte, že váš sklad, výrobna nebo servis není pro zákazníka zajímavý. Opak je pravdou! Právě tato místa mohou být pro vašeho zákazníka nesmírně zajímavá, stejně tak jako článek o postupu při  výrobě, zázemí servisu, velikosti skladu. Místa, kam se běžně nedostanou.

Stejně tak se nebojte ukázat lidi, kteří ve firmě pracují „Aničku z výroby“, „Karla ze servisu“, „Petru, která vyřizuje objednávky“. Víte proč? Lidé mají obecně strach z toho, co neznají.
U zákazníků toto platí naprosto stejně. Představením těch, kdož se o naplnění zákaznických potřeb
a snů starají, budíte důvěru. Podělte se o videa z veletrhů, školení a dalších zajímavých akcí. Ukažte, že vaše firma žije, dýchá pro svůj obor a je připravena poskytnout svým zákazníkům jen to nejlepší.

Reference zákazníků

Požádejte zákazníky o zpětnou vazbu. Nechte se jejich hodnocením odměnit. Jejich hodnocení Vám pomůže vylepšovat vaše služby a zároveň vám dělá reklamu.

 

Soutěže

Člověk je od přírody tvor hravý a soutěživý. A má rád odměny a dárky. Nechte zákazníky bavit se, soutěžit a vyhrávat. Šťastní výherci jsou motivací pro ty, kteří dosud nevyhráli, a zároveň vynikající reklamou – rádi se svou výhrou pochlubí a rozšíří tak povědomí o vaší společnosti.

 

Zajímavé akce z oboru

Účastnili jste se veletrhu, školení, výstavy? Nebo se chystáte na podobnou akci? Pozvěte své zákazníky, napište report z akce, podělte se o zážitky i fotografie.

 

Spolupráce

Stojíte o spolupráci, nabízíte např. affiliate program? Nebo byste rádi spolupracovali s blogery? Dejte o tom na svém blogu vědět. Nikdy nevíte, kdo a jak může pomoci vaší společnosti expandovat.

 

Statistiky a případové studie

Čísla, čísla, čísla, tvrdá data. Jsou zákazníci, kteří lpějí na přesných číslech. Dopřejte jim je. Ověřitelná fakta jsou mocným nástrojem k získávání zákazníků milujících přesnost a doložitelnost. Statistiky, případové studie z oboru, výsledky nezávislých testů. Vše výše uvedené budí důvěru i u jinak velmi nedůvěřivých zákazníků.

 

Nabídky práce, kariéra

Hledáte nové kolegy? Dejte o tom světu vědět. Čím přesnější ve své specifikaci budete, tím větší šance, že oslovíte typ člověka, kterého hledáte.

Tato hledá nového zamšstnance Spokojenypes.cz