Aukční prokliky na Zboží.cz

Co jsou aukční prokliky na Zboží.cz?

Jedná se o doplňkovou službu na Zboží.cz, která umožňuje zvyšování pozice internetového obchodu ve výsledcích vyhledávání na Zboží.cz u konkrétních produktů.

Jak fungují aukční prokliky na Zboží.cz?

Aukční prokliky fungují u výchozího řazení produktů jak ve výsledcích vyhledávání, tak i ve fulltextovém vyhledávání. Služba aukční prokliky umožňuje dražit pozice jak u spárovaných produktů, tak i u nespárovaných produktů. Ve službě aukční prokliky je nastavena minimální cena za proklik ve výši 1 Kč (bez DPH). V případě, že se internetový obchod účastní aukce na zvyšování pozice u produktů, tak konečná cena nemusí být nabídnutá maximální cena za proklik, ale jedná se o nejnižší možnou částku, která je potřebná pro získání dané pozice.

jak-funguji-aukcni-prokliky-na-zbozi

top-pozice-vyhledavani-na-zbozi

 

 

Jak lze nastavit ceny za prokliky?

Cenu lze nastavit dvěma způsoby:

  • Cenu za prokliky lze nastavit v XML feedu pomocí příslušného tagu MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH. Nastavení pomocí XML feedu se aktualizuje standardně 2 x denně.
  • V administračním rozhraní:
    • Lze nastavit cenu za prokliky u každého produktu samostatně.
    • Cena za prokliky může být nastavena pro kategorie nebo cenové rozsahy. Cenové rozsahy lze zvolit dle cenových rozsahů zboží. Třeba od 0 Kč do 500 Kč, toto nastavení znamená, že za zboží v tomto cenovém rozsahu se účtuje nastavená cena za proklik. V případě zvolení více možností zadávání proklikové ceny je priorita nastavena takto: nastavení položek, nastavení podle kategorií a nastavení dle cenových rozsahů.

K čemu vám můžou sloužit aukční prokliky?

  • Ze statistik zboží.cz vyplývá, že 75% prokliků je z pozice do 5. místa a 17% prokliků je z pozice do 10. místa. Rozhodně se vyplatí být vidět.
  • Máte-li ve svém oboru více konkurentů, aukční systém na zboží.cz vám umožní být na výborně viditelných příčkách a zajistí vám vyšší tržby.
  • Naopak se nemusíte bát, když uživatel bude řadit produkty podle ceny od nejlevnějšího, jelikož za proklik vždy zaplatíte minimální cenu ve výši 1 Kč.

Jaké faktory ovlivňují pořadí v aukčním systému?

  • Hlavní a společný faktor je částka, kterou jste ochotni zaplatit za vyšší zobrazení produktu.
  • Faktor pro řazení nabídek v detailu produktu je míra prokliků (CTR), to znamená, že jde o poměr mezi počtem kliknutí na daný produkt a celkovým zobrazením daného produktu.
  • Důležitý faktor pro fulltextové vyhledávání je relevance na klíčové slovo. Ve fulltextovém vyhledávání lze využít uživatelskou optimalizaci titulků a popisků produktů pro lepší komfort uživatele při vyhledávání konkrétního produktu.
  • Doplňující faktory jsou: kvalita dodávaných XML feedu a uživatelské hodnocení.

 

Nepoužíváte ještě aukční prokliky na Zboží.cz? Není nic snadnějšího, než nás oslovit, a my vám s kompletní správou i aukčními prokliky rádi pomůžeme.