Jak na párování produktů na Zboží.cz 2. část

Jelikož párování na Zboží.cz bylo vždy tak trochu boj, povíme si o možnostech, jak párování napomoci. O párovacím nástroji na Zboží.cz a jeho možnostech, jsme Vás informovali již dříve. S novým XML feedem se vám však otevírají další dveře, jak navýšit spárovanost na maximum.

Základem je vždy správné pojmenování produktu

  • Uvádět co možná nejpřesnější název, který odpovídá realitě. Tedy nestačí napsat, že se jedná o paměťovou kartu, ale také její kapacita a výrobce. Pravidla pojmenování produktů na Zboží.cz naleznete zde.
  • Pokud si nevíte s pojmenováním rady, určitě vám pomůže, pokud se podíváte na již spárované produkty konkurence a pojmenujete svůj produkt stejně.
  • Pro správné pojmenování produktů slouží také specifikace, která však neobsahuje všechny produkty, ale prozatím jen ty nejpopulárnější.

Zboží.cz zavedlo tag CATEGORYTEXT

Jelikož jsme se už i na Zboží.cz dočkali možnosti zasílání kategorií v XML feedu. Heureka.cz má toto zavedeno již dávno a prakticky jinak než přes kategorie není možné párovat svou nabídku s ostatními konkurenty. Jestliže kategorie pro Zboží.cz nastaveny nemáte, je zřejmě nejjednodušší navést strom kategorií Zboží.cz do vaší administrace. Pak už jen stačí kategorie eshopu popárovat s kategoriemi Zboží.cz, které se pak takto budou zasílat v XML feedu. Jestliže máte produkt, který na vašem eshopu spadá do jiné kategorie než na Zboží.cz, postačí individuálně napárovat tento produkt.

Strom kategorií Zboží.cz si můžete stáhnout zde.

Pár typů na závěr

Zboží.cz nově zpracovává všechny typy EAN kódů, avšak ty nejsou pro párování produktů tolik důležité jako výše uvedené aspekty.

Dále na Zboží.cz můžete nově využívat tag PARAM, který slouží k označení jednotlivých parametrů. Tedy při filtrování jednotlivých nabídek, zvyšujete svou šanci, že u vás zákazník nakoupí. Proč? No protože se zobrazíte mezi konkurenty, kteří stejně jako vy nabízí modrou barvu, velikost 39 nebo materiál smrk. Nebo naopak, pokud konkurence parametry nevyužívá, budete v zákazníkových očích jediní, u kterých lze ten a onen produkt zakoupit.

Konkrétní možnost filtrování si můžete prohlédnout zde, kde se jedná o parametry dámské obuvi:parametry-zbozi

 

Doufám, že tento článek byl pro vás přínosem a zodpověděl na otázku, kterou si pokládá snad každý majitel eshopu „Proč se mé produkty nepárují?“. A pokud máte stále problém, ať už s párováním vaši nabídky, nebo s výkonnosti na zbožových vyhledávačích, neváhejte se na nás obrátit.

Pokud jste propásli první díl, párování produktů na Zboží.cz, přečtěte si jej zde.