SEO v dobách PPC aneb má smysl se mu stále věnovat?

Článků, rozhovorů a zmínek o SEO je poslední dobou znatelně méně než článků, novinek a rozhovorů z oblastí PPC. Co to znamená pro SEO? Má opravdu PPC tak znatelnou nadvládu? Klesá poptávka po SEO a zvyšuje se u PPC?

Co je to SEO?

Mým pohledem bych popsal SEO jako: „Kroky, které mají za cíl přivádět na web/eshop co největší počet relevantních a cílených uživatelů, na spousty slovních spojení a frází, skrze fulltextové vyhledávání. Víceméně stále platí známá definice  Marka Prokopa, která je často citována:

PPC – rostoucí poptávka?

Poptávka po PPC se opravdu zvyšuje, a proto také přibývá PPC správců – trh jimi zatím není přesycen. Dokonce spousta bývalých SEO konzultantů se dnes částečně PPC správě věnuje, někteří dokonce změnili svou specializaci a místo SEO nyní nabízí PPC služby.

Google zvýšil počet reklamních inzerátů v horní části ze tří na čtyři inzeráty. Seznam (Sklik) chystá dynamický remarketing. Oba systémy stále vylepšují možnosti optimalizace pro PPCčkaře. PPC reklama se dělá také na soc. sítích, „kde je přeci dnes každý“. Novinek a důvodu proč právě PPC je tedy velká řada.

Proč je dnes pro zákazníka PPC lákavější než SEO?

1. Chce vidět výsledky co nejdříve – nejlépe hned

2. Chce co nejnižší počáteční náklady

Oba dva body nejsou totiž příliš ztotožněny se SEO, jelikož často největší náklady provází samotný začátek, tedy první týdny/měsíce (analýza KW, struktura, technicky audit, technické řešeni vhodné pro SEO, atd.). K tomu všemu nejdou výsledky vidět okamžitě, někdy dokonce čekáme i několik měsíců.

Má tedy ještě smysl dělat SEO?

„Kdo si počká, ten se dočká“ , tak nějak to platí u SEO. Prvotní náklady i doba, po kterou čekáme je jednoznačně dlouhá. Efekt pro vyhledávače je však dlouhodobý a trvalý.

 

seo-a-ppc

Zdroj: http://seopressor.com

 

 

Je pro váš byznys lepší SEO nebo PPC ?

Obecně jsem zastánce toho, že by měli jít marketingové aktivity ruku v ruce. Váš business by měl být vidět na co nejvíce relevantních zdrojích. Což dle mého PPC se SEO většinou splňují.

 

seo-nebo-ppc

Zdroj: http://neildickson.co/

 

Při výpadku návštěvnosti z vyhledávání je PPC často nejrychlejší a nejschůdnější cestou, jak tento propad na nějaký čas zachránit. Nejednomu eshopu PPC zachránilo existenci.

PPC reklamou však reálně nelze nikdy pokrýt veškeré možnosti, které má SEO. Navíc má SEO dlouhodobý efekt a dokáže přinášet relevantní zákazníky ve vzrůstajícím trendu.

Kdy využívat pouze PPC? Vždy, když potřebuji propagovat rychle, omezeně, a kdy dochází k častým změnám obsahu (např. Časově omezená nabídka služby/zboží).

Závěrem

Stále platí, že je vhodné mít bohatý online marketing – využívat co nejvíce zdrojů. Stále platí, že byste si měli vyhodnocovat svá data. Stále platí, že je dobré mít SEO „zapnuté“ a PPC spuštěné.

Potřebujete pomoct se SEO či PPC? Napište nám.

Zaujal vás článek? Sdílej ho, ať zaujme více lidí :)