Budujeme obsahové stránky

1. Obsah bez správných stránek nemá smysl

Dávno již nestačí mít jednu stránku a veškerý obsah směřovat do jednoho bodu. Přestože se o landing pages mluví a píše dlouho velmi dlouho, stále se na ně nemyslí dostatečně nebo v průběhu času zapomína. Proto se v tomto článku věnuji všem možnostem, jak připravit vstupní stránky v rámci vašeho webu/eshopu.

 

2. Bez základu to jde jen špatně

Tím základem je analýza klíčových slov a návrh struktury. Cílem je návrh a jasná představa o existenci a rozvrhnutí stránek. Zároveň by měla dát nadhled nad budovaným obsahem.

Více o návrhu struktury i analýze klíčových slov na našem blogu.

 

3. Parametrický filtr – často technicky málo vyladěný rošťák

U webu nebude využití tak rozsáhlé, ale i zde je možné. U eshopu je však správně navrhnutý parametrický filtr bodem s největšími prioritami. A přesto spousta eshopoých řešení nemá parametrické filtry dobře řešené.

Jaké by měly být parametrické filtry a co vše by měly obsahovat se dočtete v našem předešlém článku.

 

4. Blog nebo Magazín – aby to mělo smysl

Pro obsahové nadšence je blog/magazín tím největším pískovištěm pro jejich textové a obsahové hry. Často nám technicky vhodně navrženy blog dovoluje si hrát s videem, textem i obrázky/grafikou.

Lze tedy využít vskutku rozmanitých možností pro prezentaci informací a zaujetí návštěvníka.

Pozor na strukturu blogu

Také zde by měla být vypracována struktura a měla by se řešit obsahová strategie. Výstupem by měly být termíny a obsah blogu.

Váš blog by však měl mít smysl a dávat vám nějakou přidanou hodnotu. Netvořte blog, aby jen byl.

Co lze v rámci blogu řešit?

  • aktuální trendy
  • nákupní rádce
  • prezentace produktů
  • poradenství – péče o produkty
  • videonávody
  • tutorialy
  • grafické prezentace atd.

Možnosti je opravdu spousta a kreativa hraje velkou roli.

 

5. Když ani blog nesedne této stránce

„Pomocné stránky“ alias stránky, které patří všude a přitom nikde.

Tyto stránky obecně nechceme do blogu, tam by se ztratili, ale obsahově je tato stránka přínosná nebo vyžadována pro uživatele/legislativu.

Jednoduchý příklad jsou stránky pro obchodní, reklamační či dodací podmínky eshopu – zákon je požaduje a dodací podmínky zase spousta uživatelů na eshopu vyhledává.

Tyto stránky často neřešíte v návrhu struktury a jejich existence je brána automaticky.

 

6. Cílem je tvořit obsah pro správné stránky

Myslete na své návštěvníky a dělejte obsah i navigaci pro ně. Vždy se zamyslete, zda na jedné stránce není těch informací až příliš a zda necílíte příliš odlišných návštěvníků/klíčových slov na jednu stránku.

Mějte navrženou strukturu svého webu/eshopu, technicky správně parametrické filtry, strukturu blogu a v záloze pomocné stránky.