Duplicita – nikdy nekončící boj

Vyhledávače chtějí nabízet jedinečný a originální obsah, přesto se stále a často zapomíná na řešení duplicity a ta nadále velmi často zůstává velkým nedostatkem a problémem nejednoho eshopu.

Setkat se můžeme na eshopu s dvěma typy duplicit, tedy duplicitu vytvořenou na svém eshopu a mimo něj.

 

Duplicita na eshopu

Jaké duplicity mohou nastat a jak je řešit?

  • Duplicitní titulky, description, popisy kategorií

Pro hlavní kategorie by měl být napsán titulek, description a popis poutavě. Podkategorie a méně významné stránky, lze řešit často automatickým nastavením.

  • Duplicitní popisy produktů

U produktů je vhodné se odlišit alespoň v nadpisech, titulku a krátkém textovém popisu. Dnešní eshopová řešení umožňují spoustu těchto věcí řešit automaticky.

  • Duplicity díky špatnému technickému řešení

Špatné technické řešení nám může přinést spoustu duplicit, nejčastěji se setkáváme s těmito: špatné stránkování, nevyužívání aliasů u kategorií, nevyužití cannoniclu u stránek s obdobným obsahem.

  • Duplicity díky špatně řešeným URL

Tyto duplicity je vždy nutné řešit z tvůrcem vašeho řešení. Sami v tomto moc nezmůžete. Nejčastěji duplicitní URL vznikají při: špatně řešeném parametrickém filtru a špatné skladbě URL.

Jaké nástroje lze použít pro odhalení těchto duplicit?

Search Console, Screaming Frog, Xenu, Siteliner.com a další.

 

Duplicita mimo eshop

Jaké duplicity mohou nastat a jak je řešit?

  • Někdo zkopíroval můj web/eshop

Často se jedná o nabídky vytvoření duplicitního webu, kdy firma nabídne doménu s obsahem. Většinou se pokusí duplicitně zkopírovat váš hlavní eshop. Nejlépe je tuto situaci vůbec nedopustit, případně řešit s danou firmou zrušení či požádat tvůrce vašeho originálního eshopu o pomoc.

  • Někdo zkopíroval/použil část mého obsahu – nejčastěji se jedná o texty kategorií, texty produktů, článek z blogu či nákupního rádce.

Vždy se pokusit domluvit s tvůrcem duplikace a žádat o stažení vašeho obsahu. Pakliže nelze řešit slušnou cestou a zkopírovaný obsah stál spoustu úsilí a financí, je možnost řešit právní cestou. (Vždy je nutné zvážit, jak významná část byla zkopírována).

  • Sám jsem si vytvořil duplicitní web/eshop – nedopatřením či nevědomím

Často se jedná o špatné přesměrování všech nakoupených domén na jednu hlavní. Případně pouze drobně upravené varianty eshopu na více doménách se stejným textovým a produktovým obsahem. Nejvhodnější variantou je zvolit pouze hlavní doménu a ostatní na ní přesměrovat.

 

Jaké nástroje lze použít pro odhalení těchto duplicit?

Copyscape.com ,Plagiarism Checker a další alternativy, kontrolující duplicitu textu.

 

Nechcte na svém eshopu duplicity? Pomůžeme Vám.