Facebook referraly v Google Analytics

Pokud měříte výkon Facebooku přes Analytics, je dost možné, že jste už narazili na různé Facebook referraly. Například: m.facebook.com, l.facebook.com, lm.facebook.com.
Všechny tyto linky jsou způsoby jakým Facebook značí svoje interní linky.

Co je facebook.com/referral?

Pokaždé když se někdo proklikne na vaší stránku přes odkaz na Facebooku, který není označený UTM parametrem, tak se přiřadí do nějakého z Facebook referralů.

Co je m.facebook.com?

Jak už Vám asi došlo, tak m.facebook.com znamená přístup z mobilu.

Co je l.facebook.com?

Písmeno „l“ znamená, že uživatel prošel přes Link Shim, předtím než navštívil vaší stránku

Link Shim je facebookový nástroj, který pomáhá bezpečnosti uživatelů. Funguje tak, že když uživatel klikne na odkaz,  link shim zkontroluje, jestli není na seznamu nebezpečných webů. Tento seznam pochází, jak z jeho databáze, tak z databáze McAfee, Google, Web of Trust a websense.

Co je lm.facebook.com?

Úplně to stejné jako l.facebook.com jen s tím rozdílem, že tentokrát uživatelé přišli přes mobil.

Dá se toto měření sjednotit?

Ano dá. Stačí si nastavit filtry, které vám toto dělení sjednotí.
Nastavuje se to v Analytics ve Správce/Filtry/Vytvořit nový filtr/Vlastní/Vyhledat a nahradit.
Do pole filtru se zadá Zdroj kampaně. Do vyhledávací řetězec se zadá „^(m|lm|mobile|l|web|touch)\.facebook“ a do Nahradit řetězec se zadá „facebook“

Potom klikneme na ověření filtru, kde zkontrolujeme co by nám tento filtr udělal za posledních 7 dní.

Po uložení uvidíte v Analytics pouze facebook.com/refferal, kde budou všechny druhy značení dohromady.