Heureka Roadshow 2016

Stejně jako v uplynulých letech, tak i letos odstartoval největší český vyhledávač zboží svou Heureka Roadshow. Religis u takové události nemohl samozřejmě chybět.

heureka-roadshow

 

Že jste na této akci ještě nebyli anebo jste o ní doposud neslyšeli? Tak teď už ano. Jedná se o akci Heureka.cz, která se svými zástupci obráží města napříč celou republikou a pořádá setkání. Na této akci se mimo jiné dozvíte o novinkách ze strany Heureky, zda se vám vyplatí být na Heurece, kde vám mizí zákazníci apod. Velice nás potěšilo, když jsme pak během prezentace na jednom z úvodních slidů viděli logo naší firmy. Jednalo se o screen shopsystémů a jednotlivých funkcí, které podporují. A vzhledem k tomu, že vám u nás zařídíme vše kolem Heureky od A do Z, jsme na předních příčkách tohoto seznamu.

tabulka-shop-systemu

Po krátkém úvodním představení vyslaných zástupců (Hana Horváthová, Barbora Krtičková, Jan Tříska a Filip Martínek), jsme se vrhli na samotnou prezentaci. Jelikož je Heureka Roadshow určena i pro úplné nováčky, bylo třeba odbít si začátečnický tutoriál, tzn. vysvětlit, kde naleznu administraci Heureky, jak a kde dobít kredit a jaká je minimální výše dobití, kde mohu změnit XML soubor atd.

Důležitou částí Heureka Roadshow bylo téma Párování produktů a jak na něj vyzrát. Párování zboží je bezpochyby jedním z cílů každého eshopu na Heureka a mnoho z nich s ním má stále problém. Jelikož Heureka nepáruje zboží dle EAN kódů (doplnění tagu EAN pomáhá pouze k rychlejšímu zatřídění produktů, nikoli 100% zařazení), je nutné se zaměřit na jejich správné pojmenování a také co nejpřesnější kategorizační cestu.

parovani-produktu

 

Vše nám bylo ukázáno na praktickém příkladu: Eshop nabízel produkt kočárek XY a v XML feedu zasílal kategorii Kočárky. Zdá se to správně, ale… Pod pojmem kočárek si každý představí něco jiného, protože dnes kromě klasických kočárků pro děti existují i kočárky pro panenky, ba dokonce kočárky pro psy. Všechny tři kategorie má Heureka ve svém stromu kategorií, a proto je nutné předat přesnou informaci, kam má produkt zařadit.

Po krátké přestávce, kdy bylo k dispozici bohaté občerstvení, jsme se vrhli na Heureka Košík. Byly zmíněny rozdíly mezi napojením Heureka Košíku přes API a bez API, dále zobrazování eshopu v Košíku, fakturace provizí a také to, jak vypadá samotný nákup přes Heureka Košík. Nedílnou součástí celé akce byl také bidding. Zde byl prostor pro všetečné dotazy, proč se ten a onen eshop nezobrazuje v oranžovém boxu, když má větší počet recenzí, zboží skladem apod.

Detail produktu s Heureka Košíkem a biddingem, kde je ve slidu také jeden z našich klientů Slůně-cz.cz.

heureka-roadshow-detail-produktu

 

Dále jsme se dozvěděli, že došlo k úspěšnému redesignu dotazníku spokojenosti na základě A/B testování. Zvyšuje se tedy šance, že vaši zákazníci tento cenný dokument vyplní. Zajímavý byl také graf pojednávající o tom, jak moc lidi ovlivňují recenze jednotlivých obchodů a zda je při výběru eshopu zajímá certifikát Ověřeno zákazníky.

jakou-vahu-ma-certifikat-spokojenosti

jak-casto-ctou-zakaznici-recenze

 

Konec přednášky patřil akcím, které Heureka každoročně pořádá. Dozvěděli jsme se, že na Den dopravy zdarma bylo v roce 2015 zapojeno X eshopů. Na ukázkách praxe nám bylo prezentováno, jak se na Heurece propaguje garance dodání do Vánoc. Okrajově byl zmíněn také ShopRoku a kategorie, ve kterých se zde soutěží. Taktéž byl zmíněn Produkt Roku.

Během celé přednášky byl prostor pro dotazy, avšak bylo znát, že Heureka vyslala ty správné zástupce, kteří obratem chrlili odpovědi a vysvětlení.

Dovolím si zmínit ještě perličku na závěr. Může se stát, že Heureka špatně napáruje vaše produkty. Většinou se tak stává u různých modelových řad, kdy se páruje produkt z roku 2015 s produktem z roku 2016 apod. Nicméně Heureka na své akci ukázala poměrně vtipnou situaci, kdy se párovaly produkty s názvem Růžový králíček. Do této chvíle to není nic zvláštního, protože na fotce produktu je zobrazené dítě v kostýmu králíčka. Vše je v pořádku do chvíle, než si všimneme kategorizační cesty. Tedy, že produkt je zařazen v sekci erotika. Došlo totiž k tomu, že na Heurece se jako první dostal produkt ze sexshopu, který měl název Růžový králíček, ale do roztomilého dětského kostýmu měl hodně daleko. Ostatní nabídky eshopů, ať už byly erotického nádechu nebo ne, se pak automaticky párovaly zde.

co-je-tag-productname

 

Heureka Roadshow je bezpochyby zajímavá akce pro každého. Ať už pro toho, kdo má eshop na Heurece, nebo kdo uvažuje o jeho zařazení na Heureku. Akce je vhodná ale také pro lidi z oboru, tedy markeťáky, kteří mají na starosti zbožové vyhledávače.

 

Nestihli jste Heureka Roadshow? Obraťte se na nás, pomůžeme Vám nejen se správou Heureky.