Jak a k čemu slouží služba Ověřeno zákazníky?

Při brouzdání internetem jste se již určitě setkali s ikonou „Ověřeno zákazníky“. Většinou si ji lze všimnout v detailu obchodu na stránkách Heureka.cz, ale některé eshopy na ni upozorňují i na svých stránkách.

Co je Ověřeno zákazníky?

Jelikož Heureka.cz je tu nejen pro eshopy, ale hlavně pro uživatele, zavedla službu Ověřeno zákazníky. Po aktivaci této služby, může eshop získat certifikát a v detailu obchodu se pak bude zobrazovat následující ikonka:

proc-mit-overeno-zakazniky

Tato služba vznikla hlavně proto, aby měl zákazník usnadněnou volbu nákupu – tedy představu kde nakoupit a kde ne. Certifikát získají pouze eshopy, které dbají na spokojenost svých zákazníků. Ověřeno zákazníky mohou získat pouze eshopy, které mají hodnocení od svých zákazníků minimálně 90%. Tato hodnocení a recenze se počítají vždy za posledních 90 dnů.

Proč bych se měl zapojit?

Kromě možného získání certifikátu, Vám tato služba poskytne zpětnou vazbu Vašich zákazníků a získáte tak podněty ke zlepšení. Mimojiné můžete získat nové zákazníky, jelikož díky certifikátu působí Váš důvěryhodněji.

Co mi tento certifikát přinese?

  • získáte možnost biddovat své produkty – tedy budete moct nastavit vyšší cenu za proklik a zvýšíte svou šanci na umístění se mezi třemi prvními eshopy, které produkty nabízí
  • díky certifikátu také můžete stahovat Sortiment Report, který obsahuje klíčové údaje jako počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem
  • budete moci exportovat recenze na svůj web
  • budete se moci stát partnery sekce
  • budete se moci zapojit do ProductAds
  • v období Vánoc můžete využít ikonku „Garance dodání do Vánoc“, čímž ubezpečíte zákazníky, že své produkty spolehlivě doručíte před Vánoci
  • můžete si umístit na svůj eshop vyjíždějící widget „Ověřeno zákazníky“
  • můžete se účastnit celorepublikové akce, kterou pořádá Heureka.cz a to „Den dopravy zdarma“
  • eshop budete moci zapojit do každoroční soutěže ShopRoku

Jak si službu „Ověřeno zákazníky“ aktivovat a kolik stojí?

Tato služba je zcela zdarma. V administračním rozhraní si v levém menu zvolte záložku „Ověřeno zákazníky“, kde stačí zakliknout „Aktivovat“ viz. obrázek:

implementace-overeno-zakazniky

 

Poté se před Vámi zobrazí následující tabulka:

vyplneni-udaju-pro-aktivaci-sluzby

 

 

Po kontrole a vyplnění požadovaných údajů, lze službu bez problémů aktivovat. Po aktivaci je ještě nutné vložit unikátní klíč do administrace Vašeho eshopu – s tím si poradí Váš programátor.

Jakým způsobem služba Ověřeno zákazníky funguje?

  • Zákazník provede objednávku ve Vašem e-shopu a automaticky je do systému Heureka.cz reportována jeho e-mailová adresa.
  • Po 10 dnech od uskutečnění objednávky je na e-mailovou adresu zákazníka zaslán e-mail s žádostí o vyplnění dotazníku spokojenosti k Vašemu e-shopu. Jako odesílatel Dotazníku je zákazníkovi zobrazena e-mailová adresa, kterou uvedete v registraci do této služby.
  • Zákazník vyplní dotazník a ten se poté zobrazuje na detailu Vašeho e-shopu na Heurece. Pokud není zákazníkem vyplněno „Shrnutí“ či „Pro“ a „Proti“, tak se jeho příspěvek na detailu e-shopu nezobrazí, ale výsledek dotazníku je započítán do celkového hodnocení vašeho e-shopu.
  • Recenze na Váš e-shop či produkty si poté můžete skrz jednoduchý XML soubor exportovat přímo na svůj web. Tyto exporty naleznete pod záložkou Ověřeno zákazníky.
  • Při získání relevantního počtu hodnocení získá obchod tzv. Certifikát spokojenosti. O tom jste informování e-mailem včetně ikonek „Ověřeno zákazníky“, které si poté můžete umístit na svůj web a jsou také ke stažení pod záložkou Ověřeno zákazníky. Ikonky se generují automaticky podle aktuálního hodnocení vašeho e-shopu. Pokud Váš e-shop přestane dosahovat dostatečného hodnocení pro udělení certifikátu, ikony se automaticky přestanou zobrazovat i na Vašem webu.
  • Certifikát je aktivován a deaktivován automaticky na základě hodnocení Vašich zákazníků. Pokud by Váš e-shop přestal podmínky pro udržení certifikátu splňovat, budete o tom informováni e-mailem.

Co je „Zlaté Ověřeno zákazníky“?

Zlatý certifikát, mohou získat eshopy, které jsou zapojeny do služby „Ověřeno zákazníky“ a výsledky jejich hodnocení jsou dlouhodobě vynikající. V praxi to znamená, že eshop má za posledních 90 dnů dostatečný počet hodnocení a to v řádech stovek recenzí a také musí mít minimálně 97% doporučení za stejné časové obdob. Po získání certifikátu se Vám zobrazí u eshopu následující ikona:

zlate-overeno-zakazniky

To důležité na závěr!

Nezapomínejte pravidelně kontrolovat recenze Vašich zákazníků a také na ně patřičně reagovat (jak reagovat na recenze a proč, jsme si sepsali již dříve). Čím více spokojených zákazníků budete na svém eshopu mít, tím více kladných recenzí Váš obchod získá. Pokud máte pocit, že zákazníci Vaše dotazníky nevyplňují, podívejte se, jak je motivovat, k vyplnění a odeslání dotazníku o spokojenosti.

 

 

Chcete mít dlouhodobě vynikjící hodnocení? Máte pocit, že pro to děláte vše, Ověřeno zákazníky jste však stále nezískli? Pomůžeme vám!

 

Zdroj: Heureka.cz