Jak blogovat I. – motivace, cílová skupina a cíle

Když promluvíte k davu, zaujmete víc lidí, než když budete hledat jednoho posluchače po druhém.

Blog vám má zajistit ten dav zvědavých lidí, kteří vás budou pravidelně vyhledávat, protože jim máte co říct.

 

prodej-pri-15tem-kontaktu

 

Před pár lety vás zákazník musel vidět 3x, aby nakoupil. Jasně, podle oborů se to liší. Obecně se uvádí, že k nákupu na internetu vás dnes potřebuje zákazník vidět 15x. Věnujte se tomu osobně s každým zákazníkem zvlášť a vyjde vám rovnice čistě osobního prodeje:

 

„Čas x námaha = hodně vydané energie + nízká efektivita“.

Blog: Udělá za vás prvních 13 z 15-ti potřebných kontaktů

 

Takže blog je vaše náměstí plné oveček, klávesnice je váš mikrofon. A teď se zeptejte:

  1. Jací lidé na vašem náměstí mají nadšeně stát = cílová skupina
  2. Co mají udělat na základě vašeho řečnění? = cíle blogu

 

Cílová skupina blogu

Cílovou skupinu si nejlépe nastavíte, když si vybavíte konkrétního klienta, pro kterého chcete psát. Jméno, fotku, záliby, o čem se spolu bavíte.

Sepište si, co ho zajímá. Na co se vás ptal, o čem vám mailoval, co jste spolu řešili u oběda.

A pak si sepište, co si myslíte, že by měl vědět. Co by ho mohlo zajímat, ale ještě se na to nezeptal. Třeba ani neví, že to existuje.

A pak si rozvrhněte, jak často je schopen vaše nové informace vstřebávat. Jak budete uchovávat nové nápady a jak budete motivovat sami sebe, abyste psali pravidelně.

 

Cíle blogu

Neřešte, jak váš web vypadá teď. A představte si ideální stav. Co po čtenáři blogu chcete, aby udělal, když je všechno ideální?

Příklady cílů blogu: Objedná si váš produkt. Nechá vám svůj email. Doporučí váš web kamarádovi. Nasdílí odkaz na facebook. Pošle vám email. Zavolá vám. Zaregistruje se. Přidá příspěvek do vaší diskuse.

Co návštěvníka motivuje k tomu, aby udělal co chcete? Každý cíl si rozepište vzlášť.

Domácí úkol: napište si jedno jméno a napište pro něj první článek.

Příště se mrkneme, jak pokračovat na cestě k úspěšnému blogu. Budu pro vás mít tip, jak si psaní výrazně usnadnit.