Jak motivovat zákazníka k ohodnocení eshopu na Heureka.cz

Co se změnilo?

V červenci se Heureka.cz rozhodla učinit krok, který by měl uživatelům usnadnit rozhodování mezi jednotlivými nabídkami a eshopy. Tímto krokem je sjednocení statistik hodnocení a detailu obchodu. Tedy, aby byly informace co nejaktuálnější, počítá se hodnocení a recenze za posledních 90 dní. Nikoliv za celou dobu existence eshopu, jak tomu bylo doposud. Díky tomuto kroku, je velice snadná a rychlá cesta ke ztrátě certifikátu „Ověřeno zákazníky“, který je důležitý nejen pro aktivaci a využívání Heureka Košíku.

Pokud tedy pomineme důležité aspekty, jako je spokojený zákazník, kvalita zboží, rychlost dodání atd., tak nás čeká ještě trnitá a dlouhá cesta k získání hodnocení.

Proč je tak těžké získat hodnocení?

Jelikož Seznam.cz zavedl automatické třídění newsletterů ve svých emailech, padají často obchodní sdělení do složky „Hromadné“.

Spousta důležitých emailů tedy padá právě sem, kde málokdy uživatel nahlédne. Bohužel to platí i o emailech od Heureka.cz, konkrétně „Dotazník s hodnocením eshopu a nákupu“.

Svému zákazníkovi můžete vytvořit např. infografiku, která mu pomůže si nastavení pro Vaše emaily upravit.

Takto svým zákazníkům vytvořil infografiku např. e-shop Slune-cz.cz:

jak-zrusit-padani-emailu-do-slozky-hromadne

 

Jak přimět zákazníka k ohodnocení?

1) Komunikujte s vašimi zákazníky všemi možnými způsoby a často. Sepište návod na Váš blog, jak změnit řazení emailů, aby nepadaly důležité emaily do složky „Hromadné“. Při potvrzení objednávky informujte v mailu o možnosti hodnocení eshopu. Sociální sítě jsou mocné, proto je využijte a informujte své fanoušky a zákazníky právě zde.

2) Zatelefonujte vašim zákazníkům, zeptejte se na spokojenost se zbožím, poděkujte za nákup a upozorněte na email, který možná zapadl do složky „Hromadné“.

3) Přibalte k objednávce letáček či kartičku, kde informujte o změnách informujete a poproste o vyplnění dotazníku.

4) Po odeslání objednávky napište zákazníkovi e-mail s poděkováním za nákup a upozorněte na možnost eshop ohodnotit na Heureka.cz.

5) Nabídněte za recenzi zákazníkovi odměnu ve formě dopravy zdarma, malého dárku či slevy na nákup.

Využijte změn ke svému prospěchu. Začněte se zákazníky více komunikovat, motivujte je k nákupu. Mnoho uživatelů jistě ocení informace o novém řazení emailů, jelikož mohou hledat některé důležité zprávy, které se začaly řadit jinak, než jak jsou zvyklí.

 

Máte dotazy? Chcete poradit s propagací vašeho eshopu? Neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení.