Jak na spárovanost produktů na Heureka.cz

Pokud se Vám často stává, že váš eshop má více nespárovaných produktů na Heureka.cz, a nevíte, co s tím, pak vám následující článek určitě pomůže. Pokud jste se  o spárovanost vašich produktů nestarali, tak zde je návod, jak začít.

Kde najdu počet spárovaných produktů?

Po prokliknutí do přehledu spárovanosti, se vám zobrazí následující tabulka:

zmena-v-nazvech-produktu-na-heurece

 

Zde vidíme následující údaje:

  • Spárované produkty – zde není, co dále vysvětlovat, jedná se jednoduše o počet produktů, které se na Heureka.cz podařilo spárovat.
  • Čekající produkty – zde se nacházejí produkty, které právě prochází párovacím procesem, a je tedy nutné vyčkat na jejich zařazení do nabídky.
  • Čekající kategorie – stejně jako u čekajících produktů, je nutné obrnit se trpělivostí a vyčkat na spárovaní kategorií administrátorem.
  • Neaktivní kategorie – zde je situace rozdílnější oproti čekajícím kategoriím, jelikož tyto kategorie zatím nemají vytvořenou vhodnou kategorii v systému Heureka.cz.
  • Ignorované kategorie – produkty, které se nacházejí v této sekci, nejsou na Heureka.cz spárované, jelikož neobsahují správný název kategorie, kam patří. Je proto nutné, upravit název kategorie v XML feedu nebo v administraci eshopu.
  • Nespárované produkty – tyto produkty se nepodařilo v systému spárovat, právě z některých důvodů, které budou zmíněny v následujícím odstavci. Je tedy nutné se na ně zaměřit a podívat se na specifické požadavky pojmenování od Heureka.cz pro jednotlivé produkty a tyto požadavky dodržovat.

Jak mohu zvýšit množství spárovaných produktů?

Velice často se setkávám s tím, že mne zákazníci bombardují dotazy, proč ten a onen produkt není spárovaný a jak docílit vyšší spárovanosti na Heureka.cz. V takových případech se často ptám: Dodržujete specifické požadavky pro pojmenování na Heureka.cz? Uvádíte přesný název kategorie, kam má být produkt zařazen? A dostává se mi odpovědi, že zákazník mnohdy neví, „vo co gou“. Prvotním problémem nezařazených produktů bývá neuvádění výrobce v názvu. Jak má zákazník (potažmo Heureka.cz) vědět, o jakou židli se jedná, tedy zda je to židle, kterou vám vyrobil „Pepa od vedle“, nebo jestli je židle třeba z IKEA. Toto bývá kámen úrazu většiny nespárovaných produktů. Dále mnohdy chybí rozměry, barva či materiál. O tom, jak by mělo pojmenování vypadat, jsme si však řekli již dříve. Pro snadnější spárování produktů je také nutné dodržovat správné pojmenování kategorií, kam produkt paří. Toto lze udělat v administraci eshopu (pokud to nabízí), nebo lze jednoduše kategorie importovat ve vašem XML feedu. Pokud potřebujete poradit se spárovaností na Zboží.cz, podívejte se na náš dřívější článek.

Co dělat, pokud mám špatně spárovaný produkt?

Občas se může stát, že se Váš produkt špatně spároval s jinými produkty, a v důsledku toho máte vyšší počet prokliků, jelikož zákazník váš eshop navštíví v domnění, že nabízíte onen produkt. Může se jednat o produkty, jiné modelové řady, kdy se nesprávně spárují starší a novější typy (např. kočárků). Nebo se může jednat o úplný nesmysl (např. dětský úložný box, byl jednou spárován s masivními šatními skříněmi). V takových případech vám mohu doporučit jedině napsat na email podpory Heureka.cz (podpora@heureka.cz), kde se postarají o správné spárování produktů.

Je však nutné si uvědomit, že je prakticky nemožné dosáhnout 100% spárovanosti vašich produktů. Důvodů je hned několik. Může se stát, že jste jediný eshop, který produkt nabízí, takže se nemáte s kým párovat. Dále je možné, že pro některé z vašich produktů doposud není vytvořená kategorie a čeká se tedy na její vytvoření. Vytváření kategorií závisí na počtu produktů, které do ní spadají, a také na atraktivitě dané kategorie pro zákazníka. Proč však neudělat maximum pro spárování produktů, které napárovat jdou? A proč s tím nezačít teď hned?

 

Nevíte si se spárováním produktů rady? Rádi Vám s párováním pomůžeme.