Jak najít produkty, které má smysl na Heurece biddovat?

V minulém článku jsem psala o tom, komu se vyplatí bidding na Heureka.cz. Teď se podíváme na to, jak a pomocí čeho najít produkty, které mají potenciál být více vidět a má smysl je biddovat.

Sortiment Report

Pokud jste na Heurece získali certifikát „Ověřeno zákazníky“ otevře se vám nejen možnost biddingu, ale také generování Sortiment Reportu. Ten naleznete v levém menu po přihlášení do vašeho účtu. Nechte si vygenerovat Sortiment Report a poté jej otevřete. Já osobně stahuji soubor XLS, který následně otevírám přes Microsoft Excel. V tabulce naleznete mimo název produktu, kategorii atd., další informace, které jsou pro zhodnocení smyslu biddingu jednotlivých produktů klíčové. Vyhledejte si sloupeček „Eshopů prodávajících produkt“ a zde si můžete vybrat, jaké počty eshopů na produktové kartě vás zajímají. Popřípadě si můžete jednotlivé produkty seřadit od nejvyšších po nejnižší hodnoty.

S výběrem pak můžete dále pracovat a filtrovat dle popularity produktů, vaši pozice dle ceny atd. Tabulka vám jasně ukáže počet produktů, které lze reálně biddovat (počet eshopů v kartě od 4 a více), na jaké místě se zobrazujete dle ceny, tedy zda nejste nejlevnější. Možností, jak jednotlivé produkty filtrovat je spousta a na základě takto vyfiltrovaných produktů pak můžete stanovovat jednotlivé biddovací strategie.

Bidding Manager

Pokud chcete svůj bidding spravovat kvalitně a efektivně, doporučuji Bidding Manager. Ten je navíc na 10 dnů zdarma, takže pokud byste zjistili, že pro vás bidding není vhodný, máte dostatek času na to, abyste nástroj přestali bezplatně využívat. Díky chytrému filtru v aplikaci Bidding Manager si můžete vyfiltrovat produkty, které mají potenciál být více vidět.

Ve filtru si můžete vyhledat produkty, které mají na kartě 4 a více eshopů a zároveň je vaše pozice dle ceny větší než 5. Vyfiltrují se vám tak produkty, které je možné zapnout do biddingu, protože mají odpovídající počet produktů na produktové kartě a zároveň nejste nejlevnější a zákazníkovi se zobrazíte až po rozkliknutí ostatních eshopů.

Pokud chcete biddovat i produkty, u kterých jste nejlevnější, zadejte pouze podmínku pro počet eshopů na produktové kartě, popřípadě zadejte podmínku „Pozice dle ceny“ je menší než 5.

Jestliže chcete biddovat jen produkty, které mají oproti konkurenci určitý rozdíl v ceně, můžete vyfiltrovat i je a zároveň vás také může zajímat, zda se jedná o TOP produkty. Ale toto je už spíše pro nastavování jednotlivých biddovacích strategií.

 

Data Owl

Aplikace Data Owl je nástrojem, který naleznete v aplikaci Mergado a stejně jako u Mergada máte i zde 10 dnů na vyzkoušení zdarma. Po zapnutí aplikace máte možnost výběru informací, které chcete z Data Owl vytáhnout. Stačí tedy zatrhnout, že vás v tomto případě zajímá pozice eshopu dle ceny a také počet eshopů.

Následně pak stačí v záložce produkty nastavit filtr pro vyhledání produktů, které nabízí 4 a více eshopů a kde je naše pozice dle ceny vyšší než 5.

Tag HEUREKA_CPC pak stačí v pravidlech pouze přepsat na požadovanou hodnotu, popřípadě si můžete produkty stáhnout a pracovat s nimi s každým zvlášť.

Pokud máte zájem o správu zbožových porovnávačů, kontaktujte nás.