Jak nastavit komunikačního klienta pro Pohodu
Co je komunikační klient
Většina našich zákazníků využívá pro své účetnictví ekonomický systém Pohoda. Díky tomu vznikl požadavek na vytvoření komunikačního můstku pro přenos dat mezi e-shopem zákazníka a Pohodou.
Vyvinuli jsme tedy nástroj, který obstarává veškerou požadovanou komunikaci. Například importuje a aktualizuje zboží z e-shopu do Pohody a zpět do e-shopu vrací stavy skladových položek. Nebo importuje e-shopem přijaté objednávky a zpět vrací stav, v jakém se objednávka nachází. Tomuto nástroji říkáme komunikační klient.
Instalace a spuštění
Základní nastavení a dodání komunikačního klienta zajišťujeme my, jakožto tvůrci e-shopového řešení našim zákazníkům. Jedná se o program zabalený do archivu ZIP. Jak tedy tohoto klienta zprovoznit a nastavit jeho automatické spouštění si popíšeme níže.
- Komunikačního klienta rozbalte na počítači, kde máte nainstalovánu Pohodu.
- Jednorázové provedení komunikace mezi e-shopem a Pohodou provedete spuštěním souboru komunikacni-klient.exe. Po úspěšném spuštění se zobrazí okno příkazové řádky.
- Úspěšné dokončení komunikace je indikováno nápisem „Pokračujte stisknutím libovolné klávesy“. Tím se uzavře i samotné okno komunikačního klienta.
Nastavení automatického spouštění komunikačního klienta
Pokud ovšem nechcete každou komunikaci začínat ručně. Je možné si v systému Windows nastavit automatické spouštění pomocí Plánovače úloh.
- V Plánovači klikněte na odkaz „Vytvořit úlohu“, který je umístěn v pravé části okna programu.
- Po stisknutí tlačítka „OK“ se vám vytvoří naplánovaná úloha, která se bude spouštět ve vámi nastaveném intervalu. Komunikace mezi e-shopem a Pohodou bude v našem příkladu probíhat každou hodinu.
Chcete taky tak snadné napojení na Pohodu?
V tom případě kontaktujte naše obchodní oddělení na tel. 774 378 888 nebo 551 551 430.