Jak pro vylepšení snippetů využít Google Search Console

Pro práci v Google Search console musíte mít účet na Google. A musíte ověřit vlastnictví webu.

Přihlaste se do Google Search Console a vyberte službu, váš web, tím, že na něj kliknete.

 

Stránky, kterým se věnovat

Teď je našim cílem zjistit, které stránky jsou zobrazované, ale málo se na ně kliká. Takže vybereme stránky, jejichž hledanost je větší než např. 50 a přitom mají mírtu prokliku pod např. 3%.

Vyexportujeme do excelu všechno a v něm to profiltrujeme.

Export dat do Excelu

V levém sloupci „kontrolní panel“ vyberte „Návštěvnost z vyhledávání -> Analýza vyhledávání“.

V hlavním sloupci zatrhejte, že vás zajímá Kliknutí, Zobrazení, CTR a Pozice. A zatrhněte, že vás zajímají stránky (nikoliv dotazy, které jsou zaškrtnuty).

Sjeďte úplně dolů a stiskněte tlačítko stáhnout. Vyberte formát CSV.

A soubor, který se vám nabídne ke stažení, si uložte a pak jej otevřete v excelu.

Vsuvka: Pokud se vám otevře vše na jednom řádku, nerozdělené do sloupců, označte v excelu veškerý text (Ctrl+A) a použijte v excelu volbu Data -> Text do sloupců. Jako oddělovač nastavte čárku. Hotovo

Nyní excel vnímá procenta jako text a neumí podle nich řadit. Proto je převedeme na čísla. Opět označte veškerý text a volte Úpravy->Najít->Nahradit. Najít chcete mezeraprocento “ %“ a nahradit za nic. Prázdný text. Volte nahradit vše.

A teď vyfiltrujeme stránky, kterým má smysl se věnovat

V excelu v menu Data aktivujte volbu Filtr. Rozkliněte záhlaví sloupce Zobrazení. Otevře se okno, kde v roletce „Vyberte jednu možnost“ zvolíte „Je větší než“ a zadáte 50. Okno zavřete.

Zobrazují se už jen stránky, které mají rozumnou hledanost, takže práce na nich má smysl.

Teď něco podobného se sloupcem CTR. Opět otevřete filtr kliknutím na záhlaví sloupce CTR a zadejte „Menší než“ a hodnotu 3. Tím se zobrazí už jen ty tránky, které mají snippet špatně a přitom jsou hledané.

Nyní v menu Data volte Seřadit podle. Otevře se okno, vyberte Sloupec Zobrazení, od největšího.

Tento excel uložte, je to vaše hlavní osnova další práce. Máte zobrazeny stránky, které jsou hledané, ale mají špatný snippet a proto má smysl se jim věnovat. Když vyladíte snippet, zvýšíte jejich návštěvnost.

Druhou částí práce je vyhledání frází, na které je daná stránka zobrazovaná.

Na jaké fráze je která stránka hledaná

Zkopírujte si adresu stránky, která je ve vašem excelu nyní nejvýše.

Otevřete Google Search Consoli, ze které jste před chvílí exportovali data do excelu. A ve vyhledávacím filtru přepněte z volby Stránky na volbu Dotazy. A pod volbou Stránky klikněte na Žádný filtr->Filtrovat stránky a vložte tam ten z excelu zkopírovaný odkaz vaší první stránky, kterou se chystáte optimalizovat.

A stiskněte Filtrovat.

Když nyní sjedete dolů, vidíte fráze, které lidé hledají, když klikají na vaši stránku. Pokud vidíte počet zobrazení a přesto nulový opčet kliknutí, může to být tím, že se odkaz na tuto stránku zobrazuje jako doplňkový odkaz při zobrazení jiného výsledku vyhledávání. To vám nevadí.

Podle charakteru frází, které vidíte, můžete odhadnout, co přesně hledají lidé, kterým se vaše stránka doteď zobrazovala.

Upravte podle toho obsah té stránky, pokud je to potřeba. Každopádně upravte snippet tak, aby tyhle lidi více lákal a měli chuť na váš odkaz/snippet kliknout. Jak na to najdete v článku Jak využít snippet ke zvýšení návštěvnosti eshopu na našem blogu.

Tohle udělejte s každou ze stránek ve vašem excelu.

Je to pracné? Rádi pomůžeme

Pokud je to pracné, nebo složité, rádi vám pomůžeme. Napište nám, zavolejte. Vyřešíme to společně.