Jak si vedou nové ETA inzeráty na Seznamu?

Ve čtvrtek 9.2.2017 Seznam.cz nasadil pro všechny účty v Sklik tzv. rozšířené textové inzeráty (ETA). V uplynulém týdnu jsme ETA inzeráty intenzivně nasazovali u všech svých klientů. Seznam.cz uvádí, že ETA inzeráty měli ve sledovaném období v 85 % případech větší CTR než běžné inzeráty ve stejné sestavě. ETA inzeráty ve srovnání s klasickými inzeráty umožňují do inzerátu zahrnout více informací.

Co jsou to ETA inzeráty a jak se liší od klasických inzerátu v Skliku?

Rozšířený textový inzerát neboli ETA se od klasického inzerátu liší ve své struktuře a nabízí více prostorů pro reklamní sdělení. ETA inzerát obsahuje dva titulky, kde lze napsat maximálně 30 znaků.  Dále se změnila i viditelná část URL adresy, která obsahuje dvě pole po 15 znacích a doména se načte z cílové URL adresy. Místo dvou popisných řádku obsahuje ETA inzerát jeden o maximální délce 80 znaků.

Formát ETA inzerátu

  • Cílové URL  obsahuje adresu stránky, na kterou se uživatel po kliknutí na inzerát dostane
  • Titulku 1 – může obsahovat maximum 30 znaků
  • Titulku 2 – může obsahovat maximum 30 znaků
  • Viditelné URL – se automaticky načítá z domény cílové stránky
  • Cesty – obsahuje dvě pole max. po 15 znacích
  • Popisku  může být dlouhý až 80 znaků

Srovnání klasických a ETA inzerátu ve vyhledávací síti

ETA inzerát ve vyhledávání na Seznam.cz:

ETA inzerát ve vyhledávání na Seznam.cz

 

Klasický inzerát ve vyhledávání na Seznam.cz:

Zobrazení klasického inzerátu ve vyhledávání na Seznam.cz

 Kde se ETA inzeráty zobrazují?

ETA inzeráty se zobrazují jak ve vyhledávací síti, tak i v obsahové síti na stránkách partnerských webů.

Zobrazí se ETA inzeráty i v pravém sloupci?

Ano, ETA inzeráty se zobrazují i v pravém sloupci ve výsledcích vyhledávání.

ETA inzerát v právem sloupci ve vyhledávání na Seznam.cz:

ETA inzerát v právem sloupci ve vyhledávání na Seznam.cz

Srovnání ETA inzerátů a klasických inzerátů ve vyhledávací síti

Chápeme, že jde o velice krátkou dobu, kdy jsou ETA inzeráty „v provozu“, ale i přesto jsme se podívali na jejich výkon v rámci naších klientů.  V testovacím vzorku, který zatím nemusí mít vypovídající hodnotu, mají ETA inzeráty nižší výkon než klasické inzeráty. ETA inzeráty měly o 0,8% nižší CTR. Bude zajímavé sledovat, jak se výkon ETA inzerátu bude vyvíjet v budoucnu ať už z pohledu CTR, pozic nebo třeba konverzí.

Na nějaké podrobnější vyhodnocení výkonu ETA inzerátu si budeme muset nějaký čas počkat. Nic to nemění na faktu, že předpokládaný termín ukončení podpory STA (klasických inzerátu) je plánován na léto 2017. O přesném datu nás bude Seznam.cz informovat.