Jak snadno automatizovat PPC reporty pomocí Supermetrics?

Každý PPCčkař potřebuje dělat reporty každý měsíc. Určitě se nechce nikomu ručně přepisovat data z Analytics a ostatních systémů a proto si hledá možnosti jak toto automatizovat. Nám jako jedna z nejlepších možnosti přijde pracovat se Supermetrics.

 vysledny-vystup-z-supermetricsObr.1 Výsledný příklad

Co je Supermetrics?

Supermetrics je doplněk do Google spreadsheetu, který tahá data z API od různých platforem. Například analytics, facebook a další.

Proč je dobré Supermetrics používat?

Největší výhodou je integrace s více platformami, která umožňuje vidět všechny data v jednom spreadsheetu.

Výhoda oproti jiným doplňkům?

Oproti jiným doplňkům má Supermetrics nejsnadnější ovládání. Navíc umožňuje z analytics tahat data ohledně multi-kanálových konverzích, což Google Analytics API sama o sobě nepodporuje.

Nevýhody?

Pro využívání integrace s Facebookem a ostatními platformami je nutné za Supermetrics platit. Naštěstí ve free verzi je k dispozici Google Analytics, což úplně stačí.

Základní nastavení:

Základní nastavení je snadné. Stačí si přidat doplněk Supermetrics do Chrome a přihlásit se do Analytics účtu. Následně spustit sidebar a vše nastavit.

Jednotlivé požadavky na data se přidávají do Vámi určených buněk. Každý požadavek se přidá jako samostatný element, který je možné následně upravovat.

Jakmile potřebujete stáhnout aktuální data je nutné přejít do Doplňky/Supermetrics/Refresh all. Je možné taky nastavit pravidelné aktualizování nebo aktualizace pouze aktivního sheetu.

Další velkou výhodou pro další customizaci je možnost managerovat požadavky přímo z odděleného sheetu. Ten se přidává v Doplňky/Supermetrics/Manage queries. Pro automatický reporting v naší firmě jsem například nastavil, aby se čas měnil u všech požadavků najednou podle buňky v zadávacím sheetu. Dělá se to velmi jednoduchým příkazem =’Název sheetu‘!E2. V buňce E2 je datum.

 

nastavovani-data-supermetricsqueriesObr. 2 Nastavení data do odděleného sheetu SupermetricsQueries

 

nastavovani-data-zadavani

Obr. 3 Datum v sheetu Zadávání

 

Jako další vychytávku ve které mi tento oddělený sheet pro managerovaní požadavku pomohl, bylo nastavit jeden stejný report pro více klientů. Toho jsem dosáhl tak, že jsem do zadávacího sheetu přidal buňku přes Ověření dat jako rozbalovací nabídku se všemi klienty a podle toho který se vybral, tak se automaticky zkopíroval do buňky v nastavovacím sheetu, kde se přidává klient.

 

nastavovani-klienta-supermetricsque

Obr. 4 Nastavení klienta do odděleného sheetu SupermetricsQueries

 

rozbalovaci-nabidka

Obr 5. Rozbalovací nabídka v sheetu Zadávání

 

Potom co Supermetrics přetáhne data z Analytics do Spredsheetu podle vašich požadavků je jen na Vás co s těmito daty uděláte. Možnosti jsou rozsáhlé.

Nejčastější použití stáhnutých dat je pro vytvoření grafu, ale možností je samozřejmě více. Dá se taky například vytvořit tabulka, kde se budou data automaticky stahovat a dále se pak bude s touto tabulkou pracovat.

Jako další postup co se dá s těmito grafy dělat se nabízí možnost automatické odesílání těchto grafů na Vaši stránku, kde se budou tyto grafy v reálném čase co hodinu automatiky aktualizovat. K této stránce potom může mít přístup například zákazník nebo členové týmu.

Toto se nastavuje po kliknutí na tři tečky vpravo nahoře u grafu. Následně klikneme na publikovat graf a vybereme možnost vložit HTML kód a dáme publikovat. Tento HTML kód následně vložíme na naší stránku a pokud si nastavíme automatické aktualizace dat, tak se bude tento graf pomocí iframe například každou hodinu aktualizovat.

 

jak-publikovat-graf-v-spreadsheetu

Obr. 6 Publikování grafu v sheetu

 

jak-vybrat-kod-z-grafu-v-spreadsheetu

Obr. 7 Kopírování kódu grafu

 

Věřím, že tímto návodem možnosti práce se Supermetrics nekončí a vymyslíte spousty vlastních možností, jak s těmito daty dále pracovat.