Jak ušetřit za grafiku s pomocí Canvy

Canva je nástroj, který umožňuje vytvářet cokoli a publikovat kdekoli. S tímto uživatelsky přívětivým nástrojem získáte velkého pomocníka při tvorbě jakýchkoliv grafických materiálů, a to nejen díky spoustě kreativních přizpůsobitelných šablon. Canva je k dispozici ve 100 jazycích včetně češtiny. Můžete s ní snadno vytvářet krásné dokumenty, bannery, náhledové obrázky, přání, grafiku pro sociální sítě, fotokoláže, od příspěvků na sociálních sítích až po prezentace a další návrhy pro každou příležitost a účel.

Vytvoření účtu Canva je zdarma a není třeba platit za jeho základní funkce. Je možné vytvořit si krásné grafické podklady i ve free režimu. Samozřejmě je možné vybrat si z placené a neplacené verze.

 

Registrace a přihlášení krok po kroku

1. Navštivte www.canva.com a vyberte pro jaké účely budete tento nástroj používat:

2. Vyberte si z možností, jak se zaregistrovat, máte možnost přihlášení přes Facebook, Google+ nebo e-mail (doporučuji vybrat email). Po úspěšném vytvoření účtu bude na vaši registrovanou e-mailovou adresu zaslán potvrzovací e-mail. Otevřete potvrzovací e-mail a klikněte na tlačítko Potvrdit můj účet nebo na odkaz v e-mailu, abyste se ujistili, že váš účet je ověřen.


3.  Během registrace se vás Canva zeptá na pár otázek, které můžete zodpovědět, ale máte možnost je i přeskočit. Po dokončení procesu budete přesměrováni na váš účet Canva.

4. Ve vašem účtu Canva si můžete nastavit jazyk nebo změnit svou profesi, nahrát svou fotografii apod.:

Šablony

Canva nabízí dvě možnosti tvorby návrhu – Šablony nebo Vlastní rozměr.

Po rozkliknutí tlačítka „další“ se vám zobrazí všechny dostupné šablony, které můžete použít pro svůj návrh. Jakmile si šablonu vyberete, jednoduše klikněte na její miniaturu a ta se vám otevře, už stačí jen začít s tvorbou:

Jaké šablony Canva nabízí: hlavičky pro sociální sítě, jako je Facebook, YouTube, Twitter apod. V Canvě si lehce připravíte i vizitku, životopis, brožuru, logo, leták, plakát, infografiku, webový banner, pohlednice, pozvánku, přání, visačku, program akce, oznámení, reklamní formát pro Facebook  a spoustu dalších.

 

Vlastní rozměry

Pokud se stane, že potřebujete vytvořit nějaký návrh v rozměrech, které Canva v rámci svých šablon nenabízí, můžete tak udělat jednoduše přes „Vlastní rozměry„:

Všechny vaše návrhy uvidíte na domovské stránce Canvy po přihlášení. Odtud budete moci vytvářet nové návrhy nebo zobrazovat ty stávající. Pokud jste ještě žádný návrh nevytvořili, může být stránka prázdná:

 

Jak na stažení a uložení vytvořeného návrhu

V případě, že máte svůj návrh hotový, jeho stažení je naprosto jednoduché:

Máte možnost si zvolit, s jakou příponou si návrh uložíte a kliknete na stáhnout:

Následně si návrh uložíte do svého počítače:

Pokud máte v dané kartě návrhů více, lze je stáhnout všechny najednou:

Rozdíl mezi free a placenou verzí

Stejně jako jiné aplikace i Canva vám v placeném režimu nabídne mnohem více, než ve free verzi, nutno však dodat, že i ve free verzi se v Canvě rozhodně dá skvěle pracovat.

Výhody placené verze:

  • Přístup k 300 000 volným fotkám a ilustracím
  • Možnost uspořádání svých návrhů do neomezeného množství složek
  • Sdílení návrhů s vaším týmem
  • Snadnou změnu velikosti svých návrhů snadno jedním kliknutím
  • Uložení své barvy značky, loga a písma
  • Vytvoření sad značek
  • Možnost nahrání vlastních fontů
  • Vlastní šablony
  • Přidání více členů týmu

Na závěr

Nezapomeňte, že ač je Canva skvělý nástroj jak ušetřit za grafiku, nebo ušetřit čas, nikdy vám nenahradí kvalitního grafika. K tvorbě jakýchkoliv podkladů, o kterých výše píšu, potřebujete rozhodně minimálně cit pro estetičnost. Pokud nejste schopni svůj návrh objektivně posoudit, zeptejte se aspoň hrstky lidí kolem sebe, co si o vašem návrhu myslí :). Rozhodně se nebojte kritiky a pokud opravdu přijde, berte ji jako cennou zpětnou vazbu ;) .

V příštím článku o Canvě si ukážeme tvorbu návrhu krok po kroku.