Jak v PPC propagovat lokální služby

Už jste někdy zkoušeli propagovat vaše služby pomocí PPC reklamy a výsledek nebyl takový, jaký jste si představovali? Možná jste si jen špatně určili cíl reklamy, nebo jste nevěděli, kde se nachází vaše cílová skupina.

V dnešním článku bych vám chtěl nastínit, jak si můžete strukturovat a cílit vaše PPC kampaně pro lokální služby tak, aby dosahovaly co nejlepších výsledků, a přidám pár tipů na co si dát při nastavení kampaní pozor.

V první řadě si musíte udělat jasno, kde se nachází vaši potenciální klienti a kde všude má smysl cílit vaší reklamu. V případě, že provozujete například taxi službu v Ostravě, tak pro vás nemá smysl cílit reklamu na obecné klíčové slovo Taxi služba, na celou Českou republiku apod. , ale např. na klíčové slovo Taxi služba Ostrava už ano. Proto je vhodné si kampaně strukturovat podle toho, kde reklamu cílíme.

1. Kampaň – Cílení na konkrétní kraj nebo město

Do této kampaně zapracujeme všechny klíčová slova, která jsou relevantní pro službu, kterou nabízíme, ale nejsou ve spojení s městem, ve kterém se nacházíme.

Například, když provozujeme taxi službu v Ostravě, tak do této kampaně zapracujeme sestavy obsahující klíčová slova jako – Taxi, Taxi služba apod.

Doporučil bych vám pro každé z těchto klíčových slov vytvořit vlastní sestavu a dané klíčové slovo následně použít také v nadpisu inzerátu. Nezapomeňte vyloučit klíčová slova mezi sestavami, aby si vzájemně nekonkurovali.

V případě, že máte vytvořené sestavy na Taxi a Taxi služba, tak je nutné vyloučit slovo služba z obecné sestavy Taxi, aby si vzájemně nekonkurovala.

Další krok, který je nutné udělat, je vyloučení ostatních větších měst na úrovni celé kampaně. Jelikož člověk, který se aktuálně nachází v Ostravě, ale hledá Taxi služba Praha, nemá zájem o naši službu, ale bez vyloučení slova Praha by se naše reklama zobrazila. Seznam měst můžete najít třeba na Wikipedii.

Obr.1 Města vyloučená na úrovni kampaně

 

Ať už nastavujete kampaně v systému AdWords nebo Sklik, tak vám systém nabízí možnost nastavení cílení podle oblastí. Zvolte si tedy město nebo kraj, na který chcete reklamu cílit.

Obr.2 Cílení kampaně na Moravskoslezský kraj

 

Takto nastavená kampaň se bude zobrazovat pouze lidem v naší cílové lokalitě a v inzerátu není nutné zmiňovat, že jsme z Ostravy. Místo toho můžeme v inzerátu vyzdvihnout například výhody našich služeb oproti konkurenci.

 

 

2. Kampaň – Cílení na celou Českou republiku s klíčovými slovy obsahující naše město

Jelikož tato kampaň bude obsahovat pouze klíčová slova ve spojení s městem, ve kterém se nachází naše firma, tak ji můžeme cílit plošně na celou republiku a podchytit tak případné zákazníky nacházející se právě v jiném městě.

Například člověk, který je právě v Praze, ale plánuje cestu do Ostravy, vyhledá Taxi služby Ostrava a zobrazí se mu naše reklama.

Obr.3 Sestavy obsahující klíčová slova ve spojení s městem Ostrava

 

Doporučil bych vám v inzerátu uvádět i dané město, aby bylo zákazníkovi hned z inzerátu jasné, že našel přesně to, co hledá, a také z důvodu skóre kvality reklamy.

Nezapomeňte také vyloučit slovo Ostrava u sestav v předchozí kampani. Například u sestavy Taxi nebo Taxi služby.

3. Kampaň – Cílení na zbytek republiky bez města nebo kraje, ve kterém se nacházíme

Tento typ kampaně není vhodný pro všechny služby, ale využijete jej pouze v případě, že poskytujete služby, které se dají dělat vzdáleně a není potřeba osobní setkání, nebo je poskytujete celorepublikově a ideálně, když  máte co nabídnout oproti konkurenci z větších měst, na které cílíte.

Například, když tvoříte webové stránky nebo nabízíte správu PPC, ale za výrazně nižší cenu než vaše konkurence z větších měst.

Tato kampaň bude obsahovat stejné sestavy, jako tomu bylo v případě první kampaně, ale rozdíl bude v nastavení cílení a obsahu inzerátů.

U této kampaně nastavíme cílení na celou republiku a vyloučíme město nebo kraj, na který cílíme v první kampani. V inzerátech bych vám doporučil uvádět město, ve kterém se nacházíte, aby bylo zřejmé, že jste například z Ostravy. Můžete tak odfiltrovat lidi, kteří hledají tuto službu ve svém okolí a nechtějí tuto službu z druhého konce republiky. Zbytečně by docházelo k proklikům reklamy a po zjištění, že jste z Ostravy, by návštěvník stránku opustil. Uvedení města v inzerátech může mít však negativní vliv na celkové CTR kampaně.

 

Obr.4 Cílení na celou ČR s vyloučením Moravskoslezského kraje

Stejně jako u první kampaně nezapomeňte vyloučit všechny velká města na úrovni kampaně.

Pár tipů na závěr:

  • Nezapomeňte nastavit rozšíření u všech sestav
  • U každé sestavy nastavte alespoň 3 inzeráty a porovnávejte jejich výkon
  • Vylučujte nerelevantní klíčová slova
  • Další užitečné tipy můžete najít v mém předchozím článku.

Věřím, že takto nastavené kampaně vám pomohou k získání nových zákazníků. Pokud potřebujete poradit se správou PPC kampaní, pak nás neváhejte kontaktovat.