Jak vyplňovat Meta Titles a Meta Descriptions v kategoriích

Meta title:

Tento prvek má zásadní vliv na řazení ve výsledcích vyhledávání. Zobrazuje se v samotných výsledcích vyhledávání jako nadpisy u jednotlivých výsledků, a to jak na Google, tak i Seznam.cz. Existuje u něj několik pravidel, které je vhodné při jeho vytváření dodržovat:

  • Měl by být unikátní pro každou jednu URL adresu
  • Měl by obsahovat klíčové slovo nebo frází
  • Měl by být prodejní, přesvědčující
  • Měl by obsahovat i brandovou značku
  • Délka Meta Titlu by měla být do cca 55 znaků

Název kategorie (pro Meta title) : …zde vyplníte název kategorie, který se bude zobrazovat také v Titlu, ideální je použití textu tak, ať se odlišíte od konkurence, není to však nutností (pozor si dejte na uváděná čísla, pokud se rozhodnete pro jejich použití např. „Dětské pokoje od 9000Kč“ může to být ve výsledku zavádějící, neboť po nějaké době můžete tyto pokoje prodávat za jiné ceny) :

 

kde-se-zobrazuje-meta-title

 

Ve výsledcích vyhledávání pak uvidíte Meta Title zde:

jako-vypada-meta-title-ve-vyhledavani

H1

Je HTML značka pro hlavní nadpis stránky, na každé stránce by měla být jen jednou, měla by shrnovat obsah dané stránky! Např: „Ložnice“. Téměř vždy je stejný jako název kategorie, ale nemusí být. Můžete si taky pojmenovat kategorii Dětský pokoj a H1 může být Nábytek do dětského pokoje.

kde-se-zobrazuje-h1

 

Meta popis kategorie (Meta description)

Může mít vliv na řazení výsledků vyhledávání. Je ale rozhodující pro hledající, protože se zobrazuje jako text u jednotlivých výsledků ve vyhledávání (tzv. snippety). Pokud bude zajímavý a něčím upoutá, je pravděpodobné, že hledající klikne spíše na něj, než třeba na výsledek s nudným a nezajímavým textem, který je třeba o 2 místa ve výsledcích vyhledávání výše.

Opět existuje několik pravidel, jak psát Meta Description:

  • Měl by být unikátní pro každou jednotlivou URL adresu
  • Pokud obsahuje klíčové slovo nebo frázi, to bude zvýrazněno ve výsledcích vyhledávání, pakliže jej hledající zrovna hledá.
  • Měl by obsahovat prodejní nebo přesvědčující fráze
  • Měl by obsahovat nějaké zvýrazňující prvky, např. čísla
  • Délka Meta Descriptionu by měla být max. 160 znaků Jde o text, prodejní text, který se zobrazí ve výsledcích vyhledávání:

jak-vypada-meta-popis-kategorie