Jak vytěžit ze zbožovek víc díky Bidding Manageru

Zbožové vyhledávače již dávno nejsou jen o tom, který eshop nabídne nejnižší cenu. Lidé se stále více dívají také na cenu a způsob dopravy, protože jeden zákazník nemá rád Českou Poštu, další zase PPL a tak dále. Zajímá je také benefit z nákupu, zda dostane prodlouženou záruku na pračku nebo třeba pouzdro k mobilu zdarma. V neposlední řadě má velký vliv důvěryhodnost eshopu a také značka. Taková Alza.cz může mít cenu produktu o poznání vyšší než konkurence, ale jelikož má silný brand, nemusí se bát, že by u něj zákazníci nenakoupili. A právě se značkou, potažmo hodnocením se dá na Zbožových vyhledávačích krásně pracovat. Pokud máte na Heurece dostatečný počet kladných hodnocení, získáte certifikát „Ověřeno zákazníky“ a otevře se vám možnost biddingu. U Zboží.cz máte možnost biddingu bez ohledu na hodnocení zákazníků.

S biddingem se dá pracovat mnoha způsoby respektive s jeho správou.

Manuální správa biddingu

Jestliže nevyužíváte žádné aplikace nebo nástroje pro správu biddingu a správu provádíte ručně v rozhraní Zboží nebo Heureky, pak se dost možná okrádáte o čas, ale i peníze.

  • Žádné z těchto dvou rozhraní nedokáže porovnávat statistiky za dvě uplynulá období, takže si musíte konkrétní výsledky dohledávat a přepočítávat zvlášť a sami.
  • Nikdo za vás nehlídá požadované PNO.
  • Jestliže máte ve svém sortimentu produkty, o kterých víte, že jsou tahouni a chcete, aby byly vidět, pravděpodobně budete trávit celé dny navyšováním nebo snižováním ceny za proklik, podle toho, zda se v biddingu zobrazujete a na jaké pozici. Víte, že pokud se zobrazíte na třetí pozici, pak u vás nikdo nenakoupí a na první pozici máte zbytečně mnoho prokliků vs málo objednávek, cílíte tedy na pozici druhou, ale jak? Od oka?
  • Manuální správa nemusí být úplně vždy katastrofa, nicméně její efektivita je nižší a čas strávený zase vyšší než při automatizovaných procesech.

Spása jménem Bidding Manager

Na trhu se během posledních let objevily biddingové aplikace, nástroje nebo dokonce agentury specializující se na bidding. Ze všech možných řešení mne nejvíce oslovil Bidding Manager. Tento biddovací nástroj je na trhu krátce a poprvé jsem se s ním setkala na IM srazu pod taktovkou Michala Štorkána, kde mne Bidding Manager nadchnul.

Co Bidding Manager umí?

  • Je to biddovací nástroj pro agentury i majitele eshopů
  • Momentálně nabízí bidding pro Heureku a Zboží
  • Nabízí možnost autobiddingu pro vybrané položky, kdy dochází k přeceňování položek 4x denně a nástroj sám (podle vámi nadefinovaných hodnot) přeceňuje produkty na základě požadované výsledné pozice, maximálního PNO, příhozu atd.

  • Možnost porovnávání dvou časových období v jedné administraci

  • Filtrování položek podle mnoha kritérií. Lze tak snadno vyfiltrovat například produkty, jejichž hodnota je do 200 Kč, mají více než 0 prokliků a zároveň žádnou objednávku. Jelikož jsou takové produkty levné a ceny jejich prokliků mohou být vysoké, lze je tak snadno z biddingu vypnout.

  • Možnost biddování na úrovni kategorie, výrobce nebo jednotlivé produkty
  • V administraci jsou rozdělené TOP produkty od ostatních, což nabízí jednoduché biddování produktů, které mohou mít větší potenciál než ostatní.

  • Nastavování cen za proklik podle různých kritérií: jak velký rozdíl v ceně oproti konkurenci mají produkty mít, jaké CPC mají všechny vybrané produkty mít, možnost bidování pro každou dostupnost zvlášť, možnost bidování na základě minimálního CPC, hodnoty v Kč nebo CPC na základě % z ceny produktu.

  • V jedné administraci vidíte cenu za proklik, PNO, výslednou pozici atd.

Další biddovací nástroj, který je na trhu k dostání a se kterým jsem měla možnost pracovat je Bidding Fox. Bidding Fox je k dostání v aplikaci Mergado za měsíční poplatek 1286 Kč a momentálně je dostupný pouze pro Heureka.cz a Heureka.sk. Byla jsem na školení Mergada, kde jsme se věnovali biddingu a také biddingu v aplikaci Bidding Fox. Školení nebylo dle mého tak podrobné jako školení od Bidding Managera a praktické ukázky z nástroje byly minimální a neměly jsme možnost si na školení osahat testovací eshop. Proto mne správa přes tento nástroj nijak zvlášť neoslovila. Navíc přehlednost Bidding Fox mi přijde daleko horší než, jak je tomu u Bidding Managera, který má daleko více funkcí a jeho měsíční paušál je o poznání nižší – od 99 Kč.

Jelikož je Bidding Manager nástroj velice obsáhlý a chtěla jsem znát možnosti jeho celého využití, tak jsem velice uvítala možnost školení. Absolvovala jsem, jak základní školení tak i pokročilé školení Bidding Managera, na které navazovala certifikace. Školení vidím jako obrovský přínos, mimo praktické ukázky z nástroje jsme dostali přístupy do testovacího účtu, kde jsme si mohli sami vyzkoušet jednotlivá nastavení. Certifikace byla po školeních opravdu hračka, protože jsme se dozvěděli vše, co jsme k úspěšnému složení certifikace potřebovali. A Religis se tak stal jednou z prvních certifikovaných agentur. Pokud i vy máte zájem o školení a získání certifikátu, mám pro vás dobrou zprávu. Chystá se další kolo školení i certifikace. První školení proběhne již 13. 4. 2018 v Praze a datum první certifikace je pak stanoven na 3. 5. 2018.