Jak využít snippet ke zvýšení návštěvnosti eshopu

Snippet je jeden ze zobrazených výsledků vyhledávání např. na Google. Ukážeme si, co snippet je, jak vypadá a konkrétní kroky, aby váš eshop posouval nahoru.

Snippet rozhoduje o vaší pozici na Google a Seznam.cz a proto má přímý vliv na počet vašich zákazníků a váš zisk.

Praktické tipy, jak mít kvalitní snippety

  1. Nedělejte snippet podle nějakého vzorce. U každé stránky, které jste se rozhodli péči věnovat, se zamyslete. Např.:
    • U obecně známého produktu, např. iPhone 7, místo výhod ze získání produktu prezentujte výhody z nákupu toho produktu právě u vás. Např. zaškolení v ceně, doporučíte oblíbené příslušenství, instalace v místě a v okamžiku prodeje, atp.
    • U méně známého produktu prezentujte hlavní charakteristiky toho produktu. Např. při hledání křovinořezu prezentujte ve snippetu konkrétní křovinořez tím, jestli je to hobby řada, nebo profesionální. Jak funguje servis v ČR a kolik servisů je (smích – hned u nákupu myslet na servis, ale pro lidi je servisní síť důležitá a rozhodují se podle toho, tak to respektujte). Zda jej nastartuje i žena (a přiznejte, nemlžte). Jaká je to cenová kategorie.
    • U vysoce specializovaného produktu, pro profesionály, kteří jsou zvyklí ty produkty nakupovat a vyznají se, prezentujte suchá data. Čísla, technologie. Informacemi, které jsou pro ně samozřejmé, je unudíte a nekliknou, budou zkoumání vaší nabídky považovat za ztrátu času, když jim to konkurenti sdělí rovnou ve snippetu.
    • Do popisu kategorie zhustěte nákupního rádce, zdůrazněte výhody produktů právě v této kategorii (Profesionální řada vhodná ke každodennímu použití, s pevnou konstrukcí a dlouhou životností, s cenovou hladinou profi přístrojů.)
  2. Titulek meta TITLE má většina eshopů v pořádku. Musí být výstižný, např. název produktu, a musí lákat ke kliknutí, např. akcí, číslovkou, atp.
  3. Pište meta description ručně. Nenechte eshop, aby jej dělal automatem např. tím, že vezme popis produktu a zkrátí jej.
  4. Chtějte mít v eshopu několik popisů produktu.
    • Popis do seznamu produktů slouží k porovnávání zboží zobrazeného vedle sebe. Proč koupit jednu, nebo druhou žehličku, když vypadají stejně.
    • Stručný popis slouží návštěvníkovi, který přišel bůh ví odkud rovnou na stránku produktu a během tří sekund se rozhodne, jestli je na správné stránce.
    • Popis meta description slouží vyhledávajícímu k rozhodnutí, jestli kliknout na vás, nebo na konkurenty. Nejčastěji jej Google používá k tvorbě snippetu, ale ne vždy.
    • Podrobný popis produktu obsahuje všechny technické i emotivní texty. Je tu všechno, bez ohledu, zda už jste to uvedli v ostatních popisech.
  5. Travte čas jen s těmi stránkami, kde investovaný čas dává smysl. Tam, kde máte konkurenceschopnou cenu, rychlé dodání a dobrou marži.

Jak snippet funguje

Když Google zobrazí mezi výsledky vyhledávání i váš eshop, tak sleduje, jak moc na ten váš výsledek lidi klikají. Čím víc klikají, tím je pro ně zřejmě zajímavější, a proto Google posune ten eshop ještě výš.

Jak na to, aby lidi hodně klikali

Příklad: Když někdo hledá iPhone, tak mu technicé info nabídne každý eshop. Na to zákazníka nepřilákáte. Ale pokud uvažuje o nákupu, tak mu třeba Alza nabízí ve svém snippetu přesně ty informace, které nakupujícího lákají ke kliknutí.

Příklad kvalitního snippetu lákajícího nakoupit právě na Alze

 

OK

Při hledání iPhone 8 je snippet od Alzy plný informací o slevách, úspoře, mají jej skladem, doručí jej do 24 hod.

Špatný příklad snippetu, který obsahuje obecné info o produktu

 

BAD

Katastrofální příklad snippetu, který je špatný obsahově a dokonce nečitelný

 

BAD

Bohužel, většina eshopů má snippet nevyladěný, nikdo se nezamyslel a nesnaží se. Když se tomu eshop nevěnuje, má pak i horší pozice.

Praktiky Google

Google neustále něco testuje. Technicky i obsahově. Občas testuje i váš eshop tím, že jej posune na první místa a sleduje, jak na něj lidi reagují. Jak moc klikají, kolik času stráví na jeho stránkách, než se vrátí zpět na do výsledků vyhledávání.

K tomuto chování jej motivuje jeho algoritmus občasnosti, ale taky třeba výraznější změna na vašem eshopu. Změníte strukturu, obsah, rychlost, Google to zaznamená a už vás testuje.

A když k tomu dojde, a vy jste připravení a máte kvalitní obsah, rychlý web, a na váš výsledek vyhledávání (snippet) lidi klikají, protože je vyladěný, Google vás nechává nahoře. Výš, než jste byli doteď.

Jak pro vylepšení snippetů využít Google Search Console, aby práce byla efektivní

Google Search Console vám pomůže vybrat snippety, které má smysl ladit. Může vám tím ušetřit třeba 90% práce, aniž by to mělo vliv na výkon.

Postup krok za krokem popisuje tento článek na našem blogu.