Jak zvýšit ziskovost Vašeho eshopu?

Jednou takhle na společné schůzce:

Vše začíná společnou schůzkou a typickou série otázek na majitele e-shopu:

1. Jak propagujete svůj eshop?

2. Jak jsou spokojeni zákazníci s Vašim eshopem, vyznají se v nabídce?

3. Máte personalizovanou nabídku?

4. Znáte své persony (typické zákazníky) Ve Vašem eshopu?

5. Komunikujete s každou personou jejich řečí a slangem (v telefonu, v emailu, v eshopu)?

6. Budujete unikátní obsah pro tyto persony – znáte jejich problémy, dáváte jim řešení, radíte, píšete blog?

7. Máte definovaný cíl e-shopu, Vašeho podnikání?

8. Měříte, analyzujete a hledáte vhodná opatření pomocí Google analytics?

9. Proč mám u Vás nakoupit?

A spousta dalších otázek, které v zákazníkovi docela často vyvolají odpověď NE, neděláme, nepoužíváme, nevím, to jsem ještě nezkoušel, nebo jsme nejlevnější, nejlepší, jasně že propagujeme náš eshop, jsme na těch srovnávačích a cpeme peníze do PPCéček v Seznamu a Googlu….

Protože chci lidem pomáhat a věřím, že úspěšný eshop nestojí dnes jenom na dobrém produktu a ceně, často říkám, pojďme se podívat na lapidární nastavení Vašeho businessu. Dnes Váš dobrý produkt v nabídce znamená, že jej má téměř každý konkurent v té své nabídce a navíc za podobnou cenu, bojovat tedy o zákazníka cenou, nebo na srovnávačích je jen nesmyslnost podnikatelských úvah a praní se na malém rybníku 50ti% zákazníků citlivých na cenu. Pojďme si ale ukázat, jak strhnout na svou stranu těch ostatních 50% zákazníků, kteří cenu neřeší jako jediný parametr produktu.

Dobrá rada nad zlato:

Jedna z cest, jak můžete Vašeho potenciálního zákazníka přesvědčit k nákupu, je to, že mu představíte nabídku svých produktů tak, aby jí rozuměl a čas na eshopu mu ulehčíte. Tady jsou základní pravidla a rady k prezentaci nabídky a provozu Vašeho online businessu:

1. Jasně pojmenovaný a popsaný produkt v řeči zákazníka konkrétní personě (každá z person vyžaduje svůj obsah, žena na mateřské neocení produktové video plné technických parametrů, raději si počte, a student má parametry naopak nastudovány napříč celým internetem, takže se nespokojí s pár parametry a konstatováním, že je něco dobré), pozor na kopírování textů a obrázků z feedů výrobců a dodavatelů, ti neumí popisovat produkty, mají za úkol své výrobky prodat Vám – majiteli eshopu.

2. Jasně dohledatelný a viditelný kontakt, popsané výhody nákupu ve Vašem e-shopu a v každém kroku možnost emailové a telefonické rady (když něco nevím jako zákazník, chci se zeptat a není nic horšího, než začít lovit kontakty schované někde hluboko v eshopu).

3. Co nejkratší konverzní cesta (cesta první identifikace zvoleného produktu až po dokončení objednávky), neotravujte Vaše zákazníky anketami, registracemi a zbytečně velkou nabídkou souvisejících a alternativních produktů, chce to cit (někdy méně znamená více), vždyť až si zákazník v klidu objedná, tak se jej pak můžete zeptat, na co chcete.

4. Co nejpřehlednější a nejjednodušší košík (pokud je to možné, vše na jedné stránce, bez registrace, srozumitelně pojmenované dopravy a platby).

5. Při objednání zboží se zákazníkem komunikujte (řekněte mu, co jej teď čeká a co se bude dít dále).

6. Pokud se stane, že víte o problému, který dopadne nedodržením smluvních podmínek objednávky, komunikujte to okamžitě, nabídněte jiné řešení, slevu na další nákup, dopravu zdarma apod.

7. Po expedici zboží zůstaňte se zákazníkem v kontaktu, zeptejte se jej, jak byl spokojený s Vašim produktem, co můžete udělat pro to, aby si objednal znovu to samé, nebo něco navíc. Zákazníka to potěší a vy můžete mít jistotu, že se k Vám příště vrátí.

Co napsat závěrem:

Mohl bych Vám těch „příběhů“, které slýchávám od českých provozovatelů eshopů napsat stovky, jsou to jenom výmluvy, že na tyto výše popsané body nemají čas, nemůžou je dělat, považují to za zbytečné atd. A tak poslouchám pak jen nářky, jak by chtěli zvýšit ziskovost svého eshopu…

Teď bych ale chtěl poradit já Vám, nebuďte jako „ti s příběhy“, pojďte makat s námi a společně to někam dotáhneme.