Jalapeňo 2.0 – Seznam opět hýbe výsledky vyhledávání

Možná, jste si všimli, že již od půlky ledna se poměrně divoce vyvíjejí výsledky vyhledávání na Seznam.cz. Mnozí spekulovali, že se něco děje, než oficiálně Seznam potvrdil Jalapeňo 2.0. Byli jsme zvyklí na update algoritmů u Google (Panda, Penguin), nicméně update 2.0 algoritmu Jalapeňo ukazuje, že i Seznam má stále větší snahu nám dodávat kvalitnější výsledky.

Avšak daří se mu to?

 

Jaký byl vlastně update 1.0 a co dělat, aby se nás update negativně nedotkl?

První verze – Jalapeňo 1.0?

Jaké cíle měl algortimus Jalapeno 1.0 a jak byl úspěšný? Tento algoritmus byl nasazován v druhé půlce května 2015 a byl zaměřen především na webspam, konkrétně na MFA weby a doorway stránky. Dle odhadů Seznamu měl tento zásah vliv na pokles webového spamu až o 77%. A nejspíše i díky tomuto úspěchu oznámil update 2.0.

Jalapeňo 2.0 – bude přísnější

Nový update by měl být ještě tvrdší a přísnější na hodnocení než ten květnový. Je nasazován od půlky ledna 2016 a 2.2.2016 byl oficiálně Seznamem oznámen na jejich blogu. Opět by se měla aktualizace vyhledávání zaměřit na webový spam a obsah webu. Tedy lze očekávat, že dojde i k zvýhodnění webu, které opravdu svědomitě tvoří kvalitní obsah pro uživatele. V závěru své zprávy varuje Seznam, že svou pozornost zaměří na „keyword stuffing“, tedy tapetování či „nacpání“ co největšího množství klíčových slov do textů či hlavních on-page faktorů.

Výsledky se nám zhoršují, co máme dělat?

Zde si musíte upřímně vyhodnotit, zda jste dělali svědomitě optimalizaci a tvořili obsah, nebo máte černé svědomí? Pak je třeba začít věci napravovat. To, co se snažil nastavit Google a Seznam dlouho dobu ignoroval, začíná růst na významu také pro český vyhledávač – tedy zaměřte se na tvorbu kvalitního obsahu s přidanou hodnotou pro návštěvníka, vyhněte se přeoptimalizace svých stránek a zapomeňte na všechny Black Hat SEO metody.

Pokud jste názoru, že vás neprávem tento update poškodil, máte možnost se obrátit na podporu fulltextového vyhledávání Seznamu.

Potřebujete poradit s tvorbou vašeho obsahu? Obraťte se na naše SEO oddělení.