Komu se vyplatí bidding na Heureka.cz

Kouzelné slovíčko bidding zná snad každý, kdo inzeruje produkty svého eshopu na zbožových porovnávačích. Bidding může být nástrojem, díky kterému můžete ze svých zbožovek vytěžit více. Spousta eshopů bidding buď vůbec nevyužívá a nebo volí nevhodné biddovací strategie a do biddingu zapíná produkty, které nemá smysl biddovat.

Co je nutné pro start biddingu na Heurece?

V první řadě je potřeba si uvědomit, kde chceme své produkty biddovat, respektive na jakých zbožových vyhledávačích. V tomto článku se věnuji konkrétně Heurece, proto dále popisuji podmínky pro tento zbožový vyhledávač. Abyste mohli začít svůj eshop na Heurece biddovat je nutné zapojit se do služby „Ověřeno zákazníky“ a následně získat certifikát „Ověřeno zákazníky“. Je to z důvodu, aby se do biddingu zapojovaly pouze opravdu kvalitní, spolehlivé a ověřené eshopy. Dále je vhodné zapnout si měření konverzí, aby bylo možné bidding vyhodnocovat a nastavovat efektivně.

Pro koho je bidding na Heurece vhodný?

Dostatek konkurentů v produktové kartě

Bidding jednotlivých nabídek se zapíná od 4 a více eshopů na produktové kartě, proto se ujistěte, že má váš eshop dobrou spárovanost (tu naleznete v přehledu spárovanosti) a hlavně, že je na produktové kartě dostatek produktů. Bidding tedy není vhodný pro eshopy se specifickým a unikátním zbožím.

Atraktivní dostupnost

Pro některé zákazníky může být klíčová také dostupnost. Pokud produkt nabízíte za stejnou cenu jako konkurence, jak přesvědčíte zákazníka, aby nakoupil právě u vás? Máte lepší hodnocení, pobočky, dárky k nákupu a nebo právě lepší skladovou dostupnost? To samé platí i pro produkty, které jsou oproti konkurenci dražší. Pokud máte produkty skladem a konkurence ne, je zde šance, že nakoupí raději u vás za dražší cenu, než aby čekali.

Na následujícím obrázku je vidět na třetí pozici v biddingu eshop, který je oproti konkurenci výrazně dražší, stejně tak má konkurence skladovou dostupnost, kdežto eshop nabízí dostupnost do 2 týdnů. Stejně jako konkurence nabízí eshop dopravu zdarma. Oproti konkurenci má pouze modré „Ověřeno zákazníky“ a pouze 57 recenzí v porovnání s tísícemi recenzí ostatních 3 eshopů. Takový eshop by měl zvážit, zda takový produkt do biddingu zapínat, jelikož je oproti konkurenci znevýhodněn a vzhledem k počtu recenzí, nemá zatím silný brand. Může mít na produkt větší marži než ostatní konkurenti, nicméně tyto finance mohou být zbytečně proklikány a konverze z nich nemusí přijít.

Nejste nejlevnější

Zde je třeba být opatrný. Je určitý typ zboží, u kterého musíte dodržovat pevně danou cenu od dodavatele, proto nemůžete jít s cenou níž a je pravděpodobné, že budete mít stejnou cenu produktu jako je u konkurence.

Pokud má vaše nabídka nejnižší cenu oproti konkurenci, pak se zobrazíte hned pod biddovanými nabídkami mezi 5 nejlevnějšími nabídkami. Je tedy velmi pravděpodobné, že u vás zákazník nakoupí a proto nemusí mít smysl biddovat tyto produkty. Pokud jste oproti konkurenci dražší zobrazíte se až po rozkliknutí tlačítka „Další nabídky eshopů“. Zde je menší pravděpodobnost nákupu, jelikož zákazníka mohou „ulovit“ biddované nabídky nebo nejlevnější nabídky, tedy pokud nemáte opravdu velmi silný brand, po kterém by šli zákazníci cíleně.

Na následujícím obrázku vidíte, že v biddingu se zobrazují 3 eshopy. Všechny mají stejnou cenu, která je zároveň i nejnižší. Zákazník se tedy při nákupu bude zřejmě orientovat podle skladové dostupnosti, možnosti plateb a dopravy nebo na síle brandu a počtu hodnocení. Níže se zobrazuje 5 nejlevnějších nabídek a je zde vidět tlačítko „Další nabídky eshopů“, na které musí zákazník kliknout, aby se mu zobrazily ostatní dražší nabídky, tyto produkty mohou mít potenciál být více vidět, pokud tedy není rozdíl v ceně příliš vysoký.

Dobrá marže

Ujasněte si, jaké máte marže na jednotlivé produkty. Některý sortiment má velkou konkurenci a abyste se do biddingu vůbec dostali je nutné přihazovat v řádech desítek korun a zároveň nemáte zajištěno, že u vás zákazník nakoupí. Snažte se proto svou nabídku maximálně optimalizovat a uvádějte pravdivé údaje, aby, pokud se zákazník již proklikne na váš eshop, nakoupil a nikam neutíkal. Biddujte proto produkty s dobrou marží, aby vám zbytečné prokliky neudělaly čáru přes rozpočet.

Bidding můžete spravovat pomocí různých nástrojů, jedním z nich je Bidding Manager. Religis je certifikovanou agenturou od Bidding Managera, pokud máte zájem o správu zbožových vyhledávačů, neváhejte nás kontaktovat.