Máte eshop připravený pro rok 2016?

Jak je na tom právě váš eshop?

 

1.Mobilní/ responzivní verze svého eshopu

To že návštěvnost z mobilních zařízení roste, není tajemstvím. Objednávky sice stále dominují na desktopu, přesto však první kontakt, články z blogu či prohlížení sortimentu, probíhá skrze toto zařízení. Investice eshopu do mobilní či responzivní verze (jaký je mezi nimi rozdíl se dočtete v našem článku), však probíhaly stále velmi pozvolna. Pakliže váš eshop ještě nemá svou verzi pro mobilní zařízení, měli byste začít právě zde.

 

2. Technicky způsobilý eshop pro vyhledávače a uživatele

Eshop by měl být bez nedostatků, které by znepříjemňovali nákup a bránili v dostatečném výkonu u fulltextových vyhledávačů (Seznam, Google). Těchto bodů by byla velká škála, proto zde uvádím, alespoň pár hlavních:

a) kvalitní struktura kategorií na základě analýzy klíčových slov

b) vyřešené SEO faktory

c) rychlost načítaní eshopu a jednotlivých stránek

d) kvalitně řešené filtry kategorií

e) zamezení vnitřních i vnějších duplicit (důvody vzniku duplicit jsou popsány v článku)

f) košík bez chyb a UX failů

 

3. Fulltextový našeptávač eshopu

Fulltextový našeptávač by mohl patřit mezi bod č. 2. Nicméně jeho důležitost a kvalitní provedení je dnes natolik důležité a často opomíjené, že zaslouží pozornost. Víte, jaký by měl být a co vše nabízet? Hlavně by měl být funkční a přehledný. Více o eshopovem fulltextu naleznete v článku.

 

4. Kvalitní řešení eshopu, podporu a vývoj nových funkcí

Máte ve svém eshopu vše co potřebujete pro pohodlné ovládání, prodej či marketing? Poskytuje Váš dodavatel eshopového řešení dostatečnou technickou podporu a vývoj nových funkci? Nezapomínejte, že v dnešním tuhém boji konkurence mezi eshopy, je silný partner na poli vývoje eshopu víc než důležitý. Nemáte ho a hledáte? Oslovte Religis.

 

5. Kvalitní fotografie produktů a produktové popisky

Produkty musí byt v eshopu jasně patrné z jeho kvalitních fotek a popisky produktů musí poskytnout informace, které by vám dal prodavač v kamenné prodejně. Nutno podotknout, že tato práce nemá nikdy konce, pakliže nenabízíte pár let stejný sortiment, což se běžně neděje. Proto i v tomto roce na ní nezapomínejte. Víte jak psát popisy produktů? Snad vám pomůže tento návod.

 

6. Implementovány základní analytické nástroje

Nejdostupnější a nejčastěji používaná je Google/Universal Analytics. Je překvapivé, že i dnes se setkávám se spoustou eshopů, kde stále neměří, či nemají dostatečně implementován analytický nástroj. Samozřejmě nelze očekávat, že majitel eshopu si zde bude hrát jako analytik či marketingový specialista, přesto se zde dozví spoustu hlavních dat, spojených s jeho eshopem a výkonem.

 

7. Logistika, odběrná místa, dopravci

Kdy jindy, než právě po Vánocích, zatěžkávacím obdobím na logistiku, lze hledat mezery a případné nedostatky. Tlačila vás někde u logistiky bota? Je nový rok, tak je možná vhodný čas začít si vše důkladně analyzovat, vyhodnocovat, jak fungovali vaši dopravci, váš sklad či odběrná místa. Případně začít kontaktovat konkurenční dopravce, které jste do nynější doby nevyužívali.

 

8. Platební možnosti eshopu

Nároky zákazníků s dobou a počtem eshopů rostou. Stále klesající využití dobírky, dává dosti velký tlak na implementaci dalších platebních možností na eshopu – od platby kartou, pay pal/ pay U, bankovní převod či zatím méně využívanou platbu skrze mobilní telefon. Myslíte, si že máte na svém eshopu dostatek platebních možností? Ne? Poraďte se se svým dodavatelem eshopového řešení.

 

9. Marketingovou strategií na tento rok

Marketing je nedílnou součástí každého eshopu, ať už se bavíme o SEO, PPC, Zbožových vyhledávačích či jiných propagačních kanálech. Máte už zvoleno do čeho budete investovat a kolik? Víte kolik Vám jednotlivé zdroje přinesly v loňském roce? Jaký obsah budete tvořit? Marketingovou strategii byste měli brát jako samozřejmost a mít ji pro každý rok připravenou.

Pomůžeme vám s přípravou analýz a strategii pro váš eshop, pakliže si nevíte rady.

 

10. Zvolené cíle na tento rok

„Stálý růst, poučení se z chyb a přiblížení se svým stanoveným cílům“. Zvolte si své cíle – milníky, kterých chcete dosáhnout v tomto roce. Budete vědět, kam svůj eshop chcete směřovat a snadněji vyhodnocovat svůj růst. Myslete přitom na krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé cíle.

Máte všechny body z daného seznamu vyřešené? Gratulujeme, vrhněte se na další výzvy a vy co máte někde nedostatky, nenastal čas je začít řešit?

Nejste si jisti zda máte eshop připraven pro rok 2016? Nechte si od nás poradit.