Máte svůj e-shop připraven na Vánoce?

Pro 80% eshopů jsou Vánoce klíčovým obdobím a také tím nejnáročnějším. Nenechte tedy přípravu na poslední chvíli. Na co se tedy připravit a co nezapomenout, ať jsou Vánoce šťastné a ziskové?

1. Připravený eshop

Všechny změny, redesign eshopu, úprava košíků a dalších části eshopů by měli být již otestovány a běžet v ostrém provozu. Nyní bychom se již neměli pouštět do rozsáhlých změn na eshopu.

2. Sklady v plné pohotovosti

Měli bychom mít připraveny prostory pro skladové zásoby, dostatek balícího materiálů a v neposlední řádě, začít tvořit skladové zásoby. Měli bychom mít v dostatečném množství veškeré zboží, po kterém lze očekávat zvýšenou poptávku během Vánoc.

3. Připravenost a záloha pracovní síly

Ať už si vystačíte z vašimi kmenovými zaměstnanci či využijete brigádníky – měli by být připravení. Zaměstnanci by se měli opět naplno věnovat jejich hlavní činnost. Pracovní výpomoc ve formě brigádníka byste měli pomalu začít zajišťovat. Pokud zatím netušíte, zda brigádníky bude potřeba, měli byste alespoň vědět, kde je můžete hledat.

4. PPC s nádechem Vánoc

Váš PPC specialista by již měl vědět, co budete chtít na Vánoce za sortiment propagovat, on by naopak již měl postupně orientovat inzeráty k Vánocům. PPC, remarketing, retargeting, Facebook reklamu – to vše se již může postupně připravovat.

5. Srovnávače zboží

Srovnávače by měli být řešeny pravidelně, přesto je vhodné před Vánoci vše důkladně zkontrolovat. Proto je nutné zkontrolovat dobité kredity, XML feedy, biddované kategorie a spárované produkty. Kontrolujte vše, ať vás případný výpadek ve srovnávačích nemrzí.

6. Vánoční marketing a propagace

Připravujete bannerovou propagaci? Spolupráci s nějakým online či offline magazínem? Nevíte? Máte za 5 minut 12 nad tím začít přemýšlet, pakliže chcete dosáhnout efektivity.

7. Specializované stránky na eshopu

Máte širokou nabídku? Pomozte svým zákazníkům vybrat ten pravý dárek. Jak na to? Třeba klasickou stránkou: „Vhodné dárky pro… „ nebo „Tip na dárek“ atd. Nabízíte Vánoční vouchery či kupony? Máji svou stránku? Je tato stránka dostatečně viditelná? Propagujte ji a viditelně prezentujte na svém eshopu.

8. Vánoční práce pro grafika

Plánujete vánoční bannery? Remarketingové kampaně k Vánocům? Specializované stránky s vánoční tématikou? Novoroční PFka? Váš grafik by již měl postupně dostávat zadání grafických prací, které bude potřeba vytvořit pro Vánoce.

9. Doprava, dopravci, odběrná místa

Před Vánoci by měla proběhnout hlubší analýza a komunikace s dopravci, které využíváte nebo chcete využívat během předvánočního období. Měli byste znát, jaké opatření chtějí dopravci přijmout před svátky a jaké záruky vám dají s doručením, ve stanoveném termínu.

Obecné rady máme za sebou, ale sami určitě víte, že toho lze udělat ještě daleko více. Nezapomínejte využívat své know-how, myšlenky a léty nasbírané konkurenční výhody, které Vás ve Vánočních bojích o zákazníky odliší od konkurence.