Na co si dát pozor po změnách řazení na Heureka.cz?

Určitě jste si již mnohokrát lámali hlavu nad tím, podle jakých kritérií se řadí eshopy u jednotlivých nabídek. Heureka.cz proto zavedla nové řazení eshopů a to hlavně z toho důvodu, aby zákazníkovi usnadnila výběr zboží. Dříve se tak mohlo stát, že na předních pozicích byl sice eshop s nejlevnější cenou, avšak dopravu udával neznámou a stejně tak skladovou dostupnost. Takový eshop působil neseriózním dojmem a nutil zákazníka zdlouhavě pátrat po (pro něj) důvěryhodném eshopu. Bylo to způsobeno hlavně tím, že nabídky se řadily dle proklikovosti eshopu, tedy pokud se přes některý z eshopů proklikávalo více než jako u ostatních, byl tento eshop řazen výše.

Dle nového řazení Heureka.cz nejde pouze o nejnižší cenu, ale o následující kritéria:

  • Zapojení eshopu do „Heureka Košíku“
  • Skladová dostupnost produktů
  • Hodnocení a recenze uživatelů
  • Počet hodnocení eshopu
  • Certifikát „Ověřeno zákazníky“
  • Certifikát „Autorizovaný prodejce“

Co tedy dělat pro nejvyšší umístění eshopu?

  • Z výše zmíněných podmínek nám tedy vychází určité kroky, které lze pro zviditelnění eshopu v nabídce provést. Je určitě na místě zvážit, zda svůj eshop zapojit do „Heureka Košíku“, který uživateli krom okamžitého nákupu zboží, poskytne také pocit důvěryhodnosti eshopu.
  • Dále je třeba si uvědomit, že mnoho uživatelů nakupuje zboží na poslední chvíli jako dárek, či jej prostě chce mít ihned doma. Proto jsou pro zákazníky atraktivnější eshopy se skladovou dostupností oproti těm, které nabízí delší dodací lhůtu.
  • Počet hodnocení uživatelů příliš ovlivnit nelze, přesto však můžete zákazníky motivovat k vyplnění recenze, což jsme si již vysvětlili zde. Avšak můžete ovlivnit dlouhodobé hodnocení uživatelů tím, že jim poskytnete maximální spokojenost při vyřizování objednávky – dodržujte dodací lhůty, komunikujte pravidelně a vhodným tónem se zákazníky atd. Zákazníci se vám odvděčí vysokým hodnocením, což jde ruku v ruce s certifikátem „Ověřeno zákazníky“, který získáte právě za spokojené zákazníky.
  • Určitě by bylo dobré zvážit také získání certifikátu „Autorizovaný prodejce“, který mnoho eshopů nevyužívá a je to jedním z kritérií, na které se dle nového řazení Heureka.cz zaměřuje.

Byl pro vás náš článek užitečný? Chcete vědět více? Kontaktujte naše obchodní oddělení.