Nástroj, který dlouhodobě měří obchodní potenciál vašeho eshopu

Dozvíte se, když

  1. konkurence masivně zlevnila,
  2. konkurence změnila cenu doprav,
  3. přibyl nový konkurent, kterého zatím neznáte, nebo byl dosud bezvýznamný
  4. zavedla nový sortiment, který vy nemáte,
  5. vypadl vám kus sortimentu,
  6. změnily se priority nakupujících

Dozvíte se to? Nebo marně tápete? Chtěli byste to vědět? Má to vliv na vaše prodeje.

 

Typický rozhovor

Ondra (konzultant): Zase volá Jirka (zákazník), že mu spadly prodeje.

Radka (šéfka marketingu): Proč?

Ondra: Netuší. Prý bysme to měli vědět my.

Radka: Tak se na to podíváme. Davide (analytik), prosím tě, prověř to.

David (analytik): (Po dvou hodinách práce)

  • Spadly všechny zdroje přibližně rovnoměrně, takže to bude něco na trhu, nebo v sortimentu. Prostě je to obchodní věc, nemáme na ni vliv.
  • Volal jsem Jirkovi, říká, že
    • ceny neměnil nijak zásadně,
    • sortiment taky ne,
    • o novém konkurentovi neví.
  • Podle monitoringu serverů byly servery stabilní, tím to taky nebude.

Ondra: (1 hodina práce) Prošel jsem všechny úkoly všech, všichni plní svoje. Probral jsem to s Radkou (20 minut), nic zásadního se na Jirkově trhu neděje, v „onlajnu“ taky ne. Radka neví. Probral jsem to s Neďou (hlavní programátor), ten prošel logy a napojení na dodavatele (20 minut) a taky nic nenašel. Jirko, netušíme.

Výsledek: Skoro 4 hodiny práce a na nic se nepřišlo.

 

Požadovaný průběh

Ondra (konzultant): Jirko, máme průser a bude to horší, pojďmě s tím něco udělat dokud je čas. Podle monitoringu ti

  • Spadl počet nabízených produktů o 10%,
  • zdražil jsi produkty v průměru o 5% a
  • dopravu jsi zdražil taky, zdražení dopravy dělá v celkovém obratu v průměru 3% navýšení.
  • Přibyly ti dva konkurenti, ten a ten, konkurují ti hlavně v tom a v tom, cenově a skladově jsou tak a takhle.
  • A v nejprodávanějším sortimentu jsi spadl o 70%. Zaspali jste v hlídání sortimentu, který je na internetu nejžádanější.

Takže Jirko, Zdražil jsi o 18%, přibyli ti dva noví konkurenti a o 70% míň nabízíš toho nejprodávanějšího. Takže ti teď padají prodeje a budou padat dál, dokud s tím něco neuděláme. Čím začneme?

Jirka (zákazník): Do prdele, díky Ondro. Víš, Petra je nemocná, Honza má dovolenou, tak to tu nějak nestíháme. Na to nejprodávanější se mrknu osobně ještě dneska…

 

Pojďte to probrat, jestli ten nástroj pomůže i vám

Znáte to? Zavolejte mi, nebo mi napište. Potkáme se, nástroj vám představím a třeba pomůže i vám.