Nástroj, který dlouhodobě měří obchodní potenciál vašeho eshopu
Dozvíte se, když
- konkurence masivně zlevnila,
- konkurence změnila cenu doprav,
- přibyl nový konkurent, kterého zatím neznáte, nebo byl dosud bezvýznamný
- zavedla nový sortiment, který vy nemáte,
- vypadl vám kus sortimentu,
- změnily se priority nakupujících
Dozvíte se to? Nebo marně tápete? Chtěli byste to vědět? Má to vliv na vaše prodeje.
Typický rozhovor
Ondra (konzultant): Zase volá Jirka (zákazník), že mu spadly prodeje.
Radka (šéfka marketingu): Proč?
Ondra: Netuší. Prý bysme to měli vědět my.
Radka: Tak se na to podíváme. Davide (analytik), prosím tě, prověř to.
David (analytik): (Po dvou hodinách práce)
- Spadly všechny zdroje přibližně rovnoměrně, takže to bude něco na trhu, nebo v sortimentu. Prostě je to obchodní věc, nemáme na ni vliv.
- Volal jsem Jirkovi, říká, že
- ceny neměnil nijak zásadně,
- sortiment taky ne,
- o novém konkurentovi neví.
- Podle monitoringu serverů byly servery stabilní, tím to taky nebude.
Ondra: (1 hodina práce) Prošel jsem všechny úkoly všech, všichni plní svoje. Probral jsem to s Radkou (20 minut), nic zásadního se na Jirkově trhu neděje, v „onlajnu“ taky ne. Radka neví. Probral jsem to s Neďou (hlavní programátor), ten prošel logy a napojení na dodavatele (20 minut) a taky nic nenašel. Jirko, netušíme.
Výsledek: Skoro 4 hodiny práce a na nic se nepřišlo.
Požadovaný průběh
Ondra (konzultant): Jirko, máme průser a bude to horší, pojďmě s tím něco udělat dokud je čas. Podle monitoringu ti
- Spadl počet nabízených produktů o 10%,
- zdražil jsi produkty v průměru o 5% a
- dopravu jsi zdražil taky, zdražení dopravy dělá v celkovém obratu v průměru 3% navýšení.
- Přibyly ti dva konkurenti, ten a ten, konkurují ti hlavně v tom a v tom, cenově a skladově jsou tak a takhle.
- A v nejprodávanějším sortimentu jsi spadl o 70%. Zaspali jste v hlídání sortimentu, který je na internetu nejžádanější.
Takže Jirko, Zdražil jsi o 18%, přibyli ti dva noví konkurenti a o 70% míň nabízíš toho nejprodávanějšího. Takže ti teď padají prodeje a budou padat dál, dokud s tím něco neuděláme. Čím začneme?
Jirka (zákazník): Do prdele, díky Ondro. Víš, Petra je nemocná, Honza má dovolenou, tak to tu nějak nestíháme. Na to nejprodávanější se mrknu osobně ještě dneska…
Pojďte to probrat, jestli ten nástroj pomůže i vám
Znáte to? Zavolejte mi, nebo mi napište. Potkáme se, nástroj vám představím a třeba pomůže i vám.