Nejčastější chyby v XML feedu

Určitě jste se s tím už setkali, vaše produkty se vám nepárují, ukazuje se u nich špatná dodací lhůta nebo vám dokonce chybí obrázek. Pojďme společně nakouknout pod pokličku XML feedu a řekněme si, co je špatně a na co si dát pozor.

Co je XML feed?

Díky XML feedu předáte zbožovému porovnávači informace o vašem zboží. Měl by mít jednotný tvar pro každý zbožový porovnávač a informace v něm by se měly shodovat s informace mi na eshopu.

Co děláte špatně?

Názvy – PRODUCT – PRODUCTNAME

Heureka.cz i Zboží.cz mají specifické požadavky, jak zboží pojmenovávat a je třeba to dodržovat, jinak se nebudete nikdy s ostatními nabídkami párovat. Obecně lze říct, že by v názvu neměla chybět výrobce, druh zboží, rozměry, barvy, materiály apod. Pozor také na duplicity, tedy kdy pojmenujete dva rozdílné produkty stejným názvem, toto by vám dělalo neplechu i na eshopu a zbytečně tak matete zákazníka. Na Heureka.cz máte navíc možnost informovat zákazníka o dárku, který dostane k produktu, k tomu nově slouží TAG GIFT. Proto tuto informace „necpěte“ do názvu, kde nemá co dělat a Heureka.cz vás za to může zablokovat.

Dodací lhůta – DELIVERY_DATE

Mnoho eshopů se na mě obrací s dotazem, proč mají u produktu dobu dodání 3 dny, když na eshopu mají skladem nebo ještě hůř „neznámá dostupnost“ (Zboží.cz) nebo „info v obchodu“ (Heureka.cz). Co na to říct? Stačí si otevřít XML feed, zkontrolovat zda se opravdu zasílá špatná dodací lhůta a dále s ní pracovat. Spousta lidí si neuvědomuje, že číslo, které se v TAGu DELIVERY_DATE zasílá, je nutné uvádět dle specifikace. Pokud produkt dodáte do 3 dnů, tak uvádějte v XML feedu číslo 3, do týdne číslo 7… A co ta 0? Někteří stále netuší, že číslo 0 snačí, že je zboží skladem, proto místo, aby v XML feedu uváděli 0, neuvedou nic a pak se diví, že se u jejich produktu ukazuje neznámá dostupost.

Obrázky – IMGURL

Slevy, dopravy zdarma a akce si nechte do TAGu, které jsou vytvořeny přesně pro tyto benefity, v obrázcíh to nemá co dělat. Obrázek by měl být nejlépe na bílém pozadí v dostatečných rozměrech a bez zbytečných textů okolo. V opačném případě se nebude fotka u produktu zobrazovat vůbec a produkt se vám nemusá párovat. Další velkou chybou jsou vodoznaky, pokud je v XML feedu zasíláte, tak je okamžitě dejte pryč, protože ani toto nemají zbožovky rády.

Cena – PRICE_VAT

TAG PRICE_VAT označuje cenu produktu s DPH a je nutné uvádět pravdivou cenu. Není tedy vhodné si hrát cenami v XML feedu a ponižovat je, přičemž na eshopu zůstanou ceny vyšší. Riskujete tak zbytečné prokliky bez nákupu, naštvané zákazníky a zablokování eshopu na zbožovkách, protože oni si tohle moc dobře hlídají.

Kategorie – CATEGORYTEXT

Každý zbožový porovnávač má svůj strom kategorií, podle kterého by se měly zasílat také vaše produkty. Zbožový porovnávač tak hned pozná, do jaké kategorie produkt zařadit a ke kterému produktu. Toto bývá častá chyba u eshopů, které mají vysoký počet nespárovaných produktů, tedy neuvádění přesné cesty produktů do kategorie.

URL

Někdy se stává, že URL k vašemu produktu nejsou funkční nebo dokonce duplicitní. Zkontrolujte si proto URL, zda opravdu odkazují, kam mají. Jestli nemáte v odkazu o jedno lomítko navíc apod.

Případné nedostatky a chyby, vám může pomoct odstranit Mergado. O tom jak a proč jej začít používat, si můžete přečíst v našem článku. Pokud máte pochyby o tom, zda váš XML soubor má správný formát a nevyskytují se v něm chyby, obraťte se na nás a my vám rádi zhotovíme audit, který odhalí případně chyby.