Okurková sezóna končí, připravte svůj eshop na Vánoce

Letní dovolené pomalu končí a je potřeba se dostat opět do tempa a připravit se na každoroční žně eshopů – Vánoce.

Ceník prokliků

Každoročně v období 1.10. – 31.12. mění Heureka.cz ceník prokliků. Cena jednotlivých prokliků je tak navýšena o 25%. Nezapomeňte na to hlavně u biddingu. Pokud jej využíváte, můžete pak být nemile překvapeni. Budete muset častěji dobíjet kredit a to mnohdy kvůli položkám, ze kterých nebudete mít jedinou objednávku. Raději si dejte tu práci a projděte jednotlivé produkty – kolik jste utratili za jejich inzerci, kolik jste z nich získali objednávek a hlavně jak vysokou tržbu vám udělaly. Některé položky totiž mohou být oblíbené a často kupované, ale cena prokliků, může předčit výsledné tržby. Zvažte proto inzerci položek, u kterých se to nevyplatí – malá marže, počet objednávek oproti počtu prokliků, příliš nízká cena za produkt oproti vysoké ceně za proklik.

Den dopravy zdarma

Na podzim se také můžete těšit na Den dopravy zdarma, který pořádá Heureka.cz. Jedná se o akci, do které se můžou zapojit eshopy, které mají certifikát „Ověřeno zákazníky“ a po 24 hodin nepožadují po zákazníkovi platbu za dopravu u položek nad 300 Kč. Heureka.cz si v tomto období také neúčtuje provize za objednávky provedené skrz Heureka Košík. V detailu nabídky se pak u zapojených eshopů zobrazí ikona „Den dopravy zdarma“, aby zákazníka upozornily na eshopy, které po nich nevyžadují platbu dopravy a produkt. V průběhu akce je zakázáno plošně navyšovat ceny produktů, a pokud je tento zákaz porušen, riskujete blokaci inzerce eshopu.

Garance doručení do vánoc

S příchodem Vánoc nabízí Heureka.cz i Zboží.cz „Garanci doručení do Vánoc“. Díky této možnosti máte přímo v administraci jednotlivého zbožového vyhledávače volbu, zapojení se do této služby. Pokud ji využijete, stačí pouze označit nejzazší datum, do kterého jste schopni objednávky odeslat, tak, aby je zákazníci mohli darovat pod stromeček. Lze nastavit různá data doručení pro položky skladem, do 3 dnů nebo do týdne. V detailu nabídky se pak u vašeho eshopu zobrazí ikonka stromečku nebo dárku a informaci o garanci doručení do vánoc, pokud zákazník odešle objednávku do určeného data. Takový zákazník pak raději nakoupí v eshopu, kde má jistotu, že mu zboží opravdu do Vánoc stihne přijít. Jedná se však o dvousečnou zbraň – pokud zboží nestihnete dodat, riskujete blokování eshopu a hlavně negativní recenze zákazníků, kteří u vás již v budoucnu nemusí nakoupit.

Dodací lhůty a správné ceny

Nezapomínejte na správné ceny produktů a doby dodání, jelikož v tomto chaotickém období se mohou objednávky „zatoulat“, nestihnou se odeslat, nebo je nedostatek zboží. Informujte o jakékoliv komplikaci zákazníky a nabídněte jim z toho cestu ven – pozdější dodání, doporučte podobný produkt, popřípadě vraťte peníze. Není nic horšího než „komunikační šum“, kdy zákazník marně očekává svou objednávku, která nemusí dorazit, nebo dorazí pozdě. Výsledkem může být opět blokace eshopu a negativní recenze. Správné ceny jsou základ, pokud nabízíte na zbožovém vyhledávači produkty za 500 Kč a cena na eshopu je 700 Kč, nejenže u vás zákazník nenakoupí, ale také zbytečně zaplatíte za proklik, ze kterého nevzejde konverze. A pokud na to přijde Heureka.cz nebo Zboží.cz, tak vás opět a zase čeká blokace.

Navýšení kapacit

Pokud máte zkušenosti z předešlých let a očekáváte opět podobný nárůst objednávek. Popřemýšlejte nad navýšením pracovních sil v tomto období, aby se stihly objednávky balit, aby je měl kdo balit a také,  aby bylo co balit – top bestsellery mít na skladě.

A jak jste na tom vy? Máte svůj eshop vyladěn na zbožových vyhledávačích a Vánoce vás nezaskočí? V tom případě se můžete těšit na „bohatou sklizeň“. Jestliže potřebujete poradit, neváhejte se na nás obrátit, my vás rádi na sezónu připravíme.