Parametrický filtr – základ dnešního eshopu

Správně provedené filtry jsou důležité pro SEO a ještě důležitější pro uživatele. Váš eshop by měl zvládat filtry pro oba zmíněné cíle. Co tedy od filtru požadovat?

Filtry pro SEO

Technická část filtrování je velmi podstatná, jelikož v horším případě riskujete špatným řešením duplicity a v tom lepším případě nízkou, nebo žádnou efektivitu pro vyhledávače.

  • Z filtrů nám vznikají pěkné URL

Správná skladba URL by měla především zamezit duplicitním URL při volbě dvou a více filtrů. Zároveň by neměla být generována smrští znaků, ale s obsahem klíčového slova daného filtru. Ne všechny filtry však vyžadují či jsou žádoucí hezké URL, například filtr cena.

  • Filtr nám generuje vhodné množství URL

Toto je podstatná část pro rychlost našeho webu a zahlcení robota tisíci nesmyslnými URL. Pakliže bude mít kategorie 4 možnosti filtrů (barva, materiál, rozměr, výrobce) a všechny kombinace nám budou generovat URL pro vyhledávače, zcela zahltíme robota i server našeho eshopu.

  • Filtr nám generuje správné nadpisy, titulky či texty

Často opomíjená část, kdy se nám při zvolení filtru nevygeneruji správné nadpisy či titulky. Na příkladu: pakliže ve filtru „Barva“ zvolím modrou barvu u povlečení, mělo by se slovo „modré povlečení“ propsat do nadpisu H1 a titulku, pukud to má význam, také do textu.

  • Při vypnutí javascriptu jsou filtry prolinkovány

Interní prolinkování v rámci filtrů je důležité pro vyhledávače, aby se o těchto stránkách dozvěděl a mohl je zařadit do svého indexu a vám tak následně mohly proudit návštěvy skrze longtailové výrazy.

Obr. 1 – příklad řešení parametrického filtru:

reseni-parametrickeho-filtru

 

 

Filtry pro uživatele

Filtry však mají svůj význam především pro uživatele. Vlastně veškeré body, které jsou dělány pro SEO mají větší či menší přínos pro samotného návštěvníka. Také se najde ještě pár, které je vhodné započítat, tady jsou:

  • Správně zvolené filtry

  1. Na základě klíčových slov – filtry by nám měly vyplynout na základě analýzy klíčových slov a reálné hledanosti od uživatelů skrze vyhledávače.
  2. Na základě intuice – ne všechny filtry musí být nutně vyhledávány či vyhledávány velmi málo, přesto je uživatel rád využije. Běžně se jedná o filtr cena, občas také (v návaznosti na sortiment) např. velikost, výrobce atd.
  • Správně graficky zpracovaný filtr

  1. Grafické znázornění
  2. Umístění filtru

Velký prostor pro testování a UX/grafika, kde vzniknou spousty otázek a možností, jako jsou:

  • Kde mít na stránce filtr umístěn?
  • Využít levý sloupec či blok nad produkty?
  • Vyřešit filtr graficky?
  • Mít možnost skrýt filtr?
  • Jak graficky znázornit vybrané filtry?

 

Obr. 2 – grafické řešení parametrického filtru barva:

graficke-reseni-parametrickeho-filtru

 

 

 

Jak je na tom váš eshop?

Naše eshopové řešení všechny tyto funkce má a filtrování plně využívá. Víme totiž, že jsou nezbytnou součástí moderního řešení a zákazníci eshopu to ocení.

Využíváte na svém eshopu filtry? Využíváte je správně nebo cítíte nedostatky? Změňte to a oslovte nás.