Přechod na HTTPS? Nastal správný čas

Velmi stručně řečeno, jedná se o metodu zašifrování přenosu dat mezi serverem a uživatelem. Weby/eshopy s certifikátem SSL/TLS jsou rozpoznatelné obsahem HTTPS namísto HTTP v kořenu domény.

Seznam.cz dal přechodu zelenou

Dlouhé měsíce české eshopy odkládaly přechod, jelikož fulltext Seznamu na to nebyl technicky připraven. Několika měsíční odkládání je však u konce a Seznam potvrdil bezproblémovost přechodu. V některých případech může nastat chvilkový výpadek či pokles pozic, nicméně jedná se o krátkodobý stav.

Ve svém prohlášení také radí, jak přesun provést a snížit riziko propadu výsledků. Jedná se především o přesměrování kompletního eshopu s kompletním obsahem 1:1 pomocí statusu 301 (trvale přesměrováno).

http://vyhledavani.sblog.cz/2016/04/08/presun-webu-na-https/

Google nákupy bez SSL nepoběží

Již dříve Google uvedl, že zvýhodňuje ve fulltextovém vyhledávání weby/eshopy, které běží na HTTPS. Nyní však přišla od Google další výzva k přechodu na HTTPS. Pro některé eshopy zcela zásadní, jelikož jim nákupy od Google generují zajímavé zisky. Nově budou blokovány eshopy, které nemají SSL certifikáty. Eshopy nemusí být sice celé na SSL certifikátu, nicméně s ohledem na vše zmíněné, se vyplatí věnovat přechodu celého eshopu.

http://blog.byznysweb.cz/2016/04/google-nakupy-blokuji-e-shopy-ktere-nemaji-ssl-certifikat/

Jak eshopy v česku reagují na přechod?

Češi se bojí přechodu, samotné odkládání připravenosti Seznamu na přechod důvěře nepřidalo. Nicméně eshopy, které již na HTTPS běží, nehlásí problémy s přechodem. Nakonec stejně tento krok bude muset provést každý, protože Google tlačí weby/eshopy do tohoto rozhodnutí stále razantněji.

Zákazník především

Přestože bylo napsáno spoustu důvodů proč HTTPS, tak ten nejdůležitější zmíněn nebyl. Nezapomínejte, že to děláte především pro vašeho zákazníka/návštěvníka.

Hlavní výhodou je šifrování přenesených dat uživatele/zákazníka a následná ochrana před odposlechem. Pokud se uživatel přihlásí do eshopu, nebo vyplňuje osobní údaje v košíku, jsou veškerá data při odeslání požadavku zašifrována. Navíc je díky certifikátů nelze během přenosu nijak upravit, pozměnit či jinak zneužít.