Přehled novinek v on-line marketingu – září 2015

Seznam.cz spustil Produktové inzeráty

Seznam.cz v půlce září spustil do ostrého testu nové rozšíření inzerce pro e-shopy s názvem Produktové inzeráty. Produktové inzeráty jsou po Zboží.cz a Skliku třetí možnost jak zaujmout pozornost potencionálních zákazníků. Fungují na podobném aukčním principu jako kampaně v Skliku.

Produkty se zobrazí potencionálním zákazníkům ve výsledcích vyhledávání vpravo nahoře vedle reklam ze systému Sklik. Nabídky budou obsahovat obrázek výrobku, cenu a krátký popis produktů.

Vznik nové služby Seznam.cz zdůvodňuje inovací technologie fulltextového vyhledávání a schopnosti určit už ze samotného dotazu, zda má člověk zájem o konkrétní produkt. Celá podoba nové služby ještě není dle zástupců firmy Seznam.cz finální, takže o dalších změnách a úpravách vás budeme infromovat.

prehled-novinek-v-marketingu

 

Pozor! Google je více než zákon

Google už před časem upozornil na změnu týkající se svých podmínek v reklamním systému. Tato změna se týká povinného vyžadování souhlasu uživatele s ukládáním souboru cookies.

Povinnost získávat svolení mají všichni provozovatelé e-shopů od 1. Srpna 2015, jestliže využívají jednu z následujících služeb: Google AdSense, DoubleClik for Publishers, DoubleClik Ad Exchange a navíc je potřeba si uvědomit, že povinnost se týká i v případu implementace Google Analytics respektive Universal Analytics s rozšířeným měřením jakou jsou: demografické údaje nebo data pro remarketing. Jak má takový souhlas vypadat se můžete podívat na námi spravovaný e-shop (www.motozem.cz), kde už jsme potřebný souhlas od uživatelů implementovali s předstihem.

souhlas-s-ukladanim-cookies

 

Nikde není uvedeno jak samotný Google bude dodržování podmínek kontrolovat a jaké můžou, být tresty v případě nedodržování podmínek. Podle neoficiálních informací z Googlu, pokud informační souhlas na webu nenajde, zašle provozovateli varování a v případě jeho nedodržení mu může Google zrušit celý účet.

Nevíte, zda potřebujete implementaci upozornění nebo potřebujete pomoc při jeho nasazení? Pro více informací neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení.

Konec Flash reklam v prohlížeči Google Chrom

Google Chrome od 1. záři 2015 začal blokovat většinu Flash reklam a jelikož dle čísel je Google Chrom nejpoužívanějším prohlížečem, tak vliv na internetovou reklamu ve formátu Flash to bude mít velký. Funkční zůstane přehrávání videa. K tomuto kroku vedl společnost Google fakt, že Flash obsahuje spoustu bezpečnostních chyb.

Google spustil reklamy v Gmailu

Začátkem měsíce září došlo ke spuštění reklam v Gmailu pro inzerenty v AdWords. Tento nový formát reklamy se bude zobrazovat v Gmailu pod záložkou Promo akce a po rozkliknutí bude vypadat jako reklamní e-mail. Tvorba reklamních emailu probíhá ve službe AdWords a zatím jsou k dispozici 4 formáty reklamy a můžou cílit podle věku, pohlaví nebo třeba podle klíčových slov.