Příklad redakčního itineráře firemního blogu

Ve firmě chápeme, jak je blog důležitý.

  • V očích potenciálních zákazníků rozumíme tomu, o čem píšeme na blogu.
  • V očích uchazečů o práci děláme to, o čem píšeme na blogu.

Proto jsme se rozhodli kuchařku našeho blogu sepsat, ať ji nemáme jen v hlavě.

Cílová skupina našeho blogu

Zákazníci a kolegové.

  1. Zákazníci
    1. Zákazníci současní
    2. Zákazníci potenciální
    3. Zákazníci vývoje eshopů
    4. Zákazníci našeho marketingového oddělení
  2. Kolegové
    1. Současní
    2. Potenciální (studenti, juniorní, seniorní, u konkurentů, známé osobnosti a konzultanti)
    3. Kolegové vývoje eshopů (Serveraři, Programátoři, Návrháři, UXáci, FrontEnd developeři, Accounti, PHP, MySQL, Latte, jQuery, Jira, Confluence, Bamboo, GitHub, Percona, Ruckus, RabbitMQ+supervisor, Redis, Elastic Search)
    4. Kolegové z marketingu

Co zajímá zákazníky – o čem psát pro ně

  1. Novinky v oboru a pro zákazníky je pohodlné si pro ně chodit na jedno místo. Máme jejich důvěru a věří, že píšeme o všem, co by pro ně mohlo představovat přínos. Takže čtou náš blog kvůli novinkám a už nemusí procházet a filtrovat kvanta jiných zdrojů a duplicitních či nekvalitních infomací. Šetříme jim čas.
    Novinku stačí popsat jako výstižný nadpis, jeden dva odstavečky textu a odkaz na podrobnější článek na autoritativním webu.
  2. Novinky ve firmě. Produkty a příležitosti. Nové technologie a nástroje, zabezpečení, atp. Vše co se změnilo, je nové a má to přínos pro zákazníky.
  3. Případové studie – co jsme dělali pro jiné zákazníky, jaké bylo zadání, návrh řešení, skutečný průběh a reálné výsledky.
  4. Návody, Edukace – Jak si udělat vlastnoručně, co si pohlídat, jak vyhodnotit. Cílem je pomoci, poradit, a když to zákazník nezvládne časově, anebo kvalitativně, být mu první pomocnou rukou a udělat práci za něj.
  5. FAQ – často kladené otázky – na co se skutečně osobně, v emailech a telefonech často ptají a co vysvětlujeme několikrát měsíčně pořád dokola různým lidem.

Co na blogu zajímá kolegy

  1. Dění ve firmě. Někteří kolegové s námi pracují ze zahraničí a neví, že se Adamovi narodila malá Evelínka. Že jsme slavili Dejvovy narozky, byli na chatě, na konferenci, pořádali školení, jak dopadla vnitrofiremní stolněfotbalová liga, jakou hru budeme na PS4 hrát letos v zimě a co u toho budeme pít.
  2. Nové věci z oboru, které testujeme a uvažujeme o jejich nasazení. Technologie serverů, programovací postupy, měřící nástroje, výkonové nástroje marketingu, reportingu, atp. Koho táhnou nové věci, ten se posouvá dopředu a je dobré mu ukázat, že u nás bude mít k růstu prostor.
  3. Praktické zkušenosti. Na čem zrovna pracujeme, jak o tom uvažujeme, jaké máme možnosti řešení a které řešení jsme zvolili, proč a jaké to mělo výsledky.