Případová studie – eshop s pokladním systémem

Pro eshop s několika prodejnami je výhodné, pokud má eshop, i každá z prodejen, online přehled o stavu skladu. A to jak o vlastním, tak o ostatních skladech v rámci firmy, i skladech každého z dodavatelů.

Prodavačky jsou schopné zboží pro zákazníka objednat a slíbit mu konkrétní termín doručení.

Zadání

Perspektivní sortiment, který je vhodný k prodeji přes internet. Zároveň je cílová skupina citlivá na osobní doporučení přátel, ale i prodavačů, a ráda si zboží osahá.

Proto je vhodné mít eshop, kde si zákazníci načtou detaily o produktech, projdou si nákupní rádce, srovnají produkty mezi sebou.

Zároveň je vhodné mít prodejny, kde dochází k osobnímu prodeji, je zde možnost si nechat poradit osobně a zboží si prohlédnout.

Cílem je tyto požadavky zajistit po technologické i marketingové stránce.

Řešení

Konzervativní marketingová strategie s přesahem do offline světa

Provedli jsme identifikaci cílových skupin a zmapovali řetězce rozhodovacích procesů.

U části sortimentu nebyl nakupující ta samá osoba, která nákup platí. Proto jsme v některých konverzních cestách museli vyhovět v různých krocích různým cílovým skupinám (nakupující a platící odpovídali jiné typologii).

Našli jsme společné přesahy online a offline světa, kde se cílové skupiny běžně pohybují. Tam jsme zaměřili marketingové aktivity. PPC, Emailing, Facebook, letáky, produkty na zkoušku, testovací sady, influenceři.

U hlavní cílové skupiny byla možnost nechat marketing stárnout spolu s měnícími se potřebami každého zákazníka. Tyto potřeby bylo možné odhadnout poměrně přesně, podle sortimentu, o který se zákazník zrovna zajímal. Proto jsme vytvořili věrnostní systém, spojený s pravidelným emailingem. Ten kombinoval rady do budoucna, vždy ve vhodný čas následovaný prodejním emailem. Ten nabízel sortiment, u kterého jsme měli ověřeno, že jej daný zákazník ve svém stádiu zákaznické zralosti zpravidla nakupuje.

Technické řešení

U eshopu bylo možno očekávat desítky až nižší stovky objednávek denně. Proto bylo výhodné vytvořit systém, který bude rutinní procesy zajišťovat automaticky.

Navrhli jsme skladový a fakturační systém na míru. Zákazníkovi úspěšně slouží devátým rokem a poslední analýza ukázala, že místo výměny původního systému za nový, je výhodnější upgradovat pouze veřejnou část eshopu a původní systém zachovat. I po devíti letech plní všechny potřeby rostoucí firmy.

Zajištění prodejen

Široký sortiment nemohou prodavačky obsáhnout celý. Je proto výhodné, když mají na pokladně možnost zboží vyhledávat a u něj mají uvedené potřebné informace. Popis, technické parametry, fotografie, videa.

Stejně tak je výhodné, pokud má prodavačka přehled o stavu skladu na ostatních prodejnách, o stavu hlavního skladu i skladu všech dodavatelů. Je tak schopná zboží slíbit zákazníkovi na konkrétní termín.

Běžná kasa by také neuměla zákazníka rovnou zařadit do věrnostního systému, zaregistrovat mu už na pokladně odběr emailingu, nabídnout alternativní produkty, které prodavačka nemusí znát, ale vidí je na kase.

Proto jsme navrhli pokladní systém, který tyto požadavky plní.

Výsledek

Zákazník patří mezi TOP5 eshopů ve svém sortimentu.

Zaškolení prodavaček probíhá rychle, protože mají všechny informace o sortimentu stále k dispozici. Vždy aktuální. A mohou je využít při komunikaci se zákazníkem, anebo samostudiu sortimentu v momentech, kdy je na prodejnách méně zákazníků.