Proč implemetnovat Enhanced Ecommerce v Universal Analytics?

Lepší a komplexnější analytika návštěvníků, to je hlavní výhoda implementace rozšířeného elektronického obchodu.

Chování nakupujících

Jedna ze zřejmě nejpodstatnějších věcí, které obsahuje rozšířený elektronický obchod v universal analytics. Již nebudete pouze hádat, v které části opustili návštěvníci váš web. Budete již schopni zodpovědět tyto otázky:

  • Kolik návštěvníků navštívilo detail produktů
  • Kolik návštěvníků přihodilo produkt do košíků a kolik opustilo eshop
  • Kolik jich došlo až do košíků a kolik jich košík opustilo
  • Kolik návštěvníků prošlo trychtýřem až se samotným dokončením objednávky

Díky těmto datům můžete zjistit,

  • Jak se chovají vaší návštěvníci na vašem eshopu
  • Jak se liší zdroje od sebe v chování
  • Zda se na cestě za dokončením objednávky nenachází nedostatek, který brání ve vyšších ziscích
  • atd.

 

Obr. 1 – Analýza chování nakupujicích:

proc-implemetnovat-enhanced-ecommerce

Chování při platbě

Máte vícekrokový košík? Na jednu stranu lze do vícekrokového košíků dát více možností, ale skrývá v sobě spoustu úskalí, jak ho „nemít dotaženy“ či odradit zákazníka k dokončení nákupu. Chování při platbě vám dá jasné odpovědi, kdy zákazník opustí košík a který krok mu nevyhovuje za cestou k dokončení transakce.

Značka produktů, kategorie produktů

Určitě každý z prodejců ocení, když ví, která kategorie na eshopu se mu prodává nejvíce a které značky jdou na „dračku.“ Díky měření značky produktů a kategorie produktů již nebudete hádat, které zboží a jaké značky naskladnit, ale data budou mít konkrétní tvář.

Výkon produktu

Znáte značku, znáte nejziskovější kategorie, přesto vás zajímají nejprodávanější produkty? V záložce „Výkon produktů“ naleznete pohromadě vypsané vaše nejprodávanější produkty. Jsou to data, která opět lze využít při naskladňování, ale také pro přehled oblíbenosti jednotlivých produktů ve vašem eshopu. Určitě vás zaujme sloupec poměr „přidání do košíku a zobrazení podrobností“ (detailu produktu) a „poměr nákupu a zobrazení detailu“.

Výkon seznamu produktů

Eshop se vždy skládá z více částí, většinou má kategorie (někdy vertikální, někdy horizontální, někdy obě možnosti), nabídku na hlavní stránce, obsahuje fulltextové vyhledávaní, případně stránky značek zboží atd. Zajímavá vás však kolik tržeb dělá fulltext oproti výběru přes kategorie? Nebo jak úspěšná je nabídka na hlavní stránce? Díky možnosti nastavení „Výkonu seznamu produktů“ si sjednotíte oblasti eshopu (fulltext, kategorie, doporučené produkty, hlavní stránka atd.)a následně můžete měřit, srovnávat a reagovat na získaná data.

 

Obr.2 - Výkon seznamu produktů:

implemetace-enhanced-ecommerce-v-universal-analytics

Stornování (refundace) objednávky ke dni vzniku

Trápí Vás v klasických Google Analytics absence stornování objednávky? (Lze stornovat pouze zasláním záporné hodnoty, ale nelze zaslat ke dni vzniku objednávky, nýbrž k aktuálnímu datu, kdy zjistíte potřebu storna, tzn. pakliže si všimneme špatné objednávky o den dva později, již jej zpětně nevystornujeme). Nyní již tuto možnost máte a to s možností „Stornování ke dni vzniku“ špatné objednávky, takže už žádné testovací či vysoké nerealizované objednávky, které by vám znehodnotila data.

Interní propagace

Existuje na vašem eshopu interní propagace? Bannery na hlavní straně, bannery v seznamu produktů či jiné místa eshopu, kde propagujete své zboží? Nyní jej pohodlně změříte díky „Interní propagaci“, kdy si nastavíte propagační prostor a následně můžete vyhodnocovat, která místá jsou konverzní a kde propagace naopak příliš nefunguje.

Využití kuponů

Používáte na vašem eshopu slevové, dárkové či jiné kupóny? Víte však jak často jsou využívány? Nové data v záložce „Využití kuponů“ vám ukáží konkrétní čísla.

Kód přidruženého partnera

Používáte affilate systém? Měřte výkonnost svých partnerů skrze rozšířený elektronický obchod v Universal Analytics. Nyní již tuto možnost máte a disponujete daty, který z partnerů je pro váš nejziskovější.

Bude toho více

Mimo tyto hlavní výhody, lze díky Universal Analytics také řešit měření uživatelů User ID, tvořit vlastní dimenze a metriky a lépe přizpůsobit skrze Analytics vaše remarketingové publikum.

Rozhodně nelze tento výčet funkcí a získaných dat považovat za finální. Bylo by chybou si myslet, že další novinky a rozšíření ve vašem Universal Analytics nebudou přibývat.