Remarketingové a retargetingové strategie

Remarketing je funkce reklamních systémů, která nám umožňuje oslovit zákazníky, kteří náš web již v minulosti navštívili. V tomto článku bych vám chtěl popsat několik funkčních remarketingových strategií, které vám mohou pomoci k lepším výsledkům.

1.Návštěvníci kategorií nebo konkrétních produktů, kteří nedokončili nákup

Jedná se o základní zacílení remarketingových sestav. Vytvořte si publikum uživatelů, kteří navštívili konkrétní kategorii nebo produkt ve vašem eshopu, ale nedokončili nákup.

Oslovte zákazníky, kteří možná právě vybírají vámi nabízený produkt a přiveďte je zpátky na eshop, než si produkt koupí u konkurence.

V inzerátu můžete vyzdvihnout například konkurenční výhody, kterých si při první návštěvě uživatel nemusel všimnout nebo mu nabídnout slevu, dárek zdarma a podobně.

Obr.1 Cílení na kategorii s vyloučením

2.Remarketing produktů, které se nakupují pravidelně

Oslovte zákazníky, kteří u vás již v minulosti nakoupili. Například, jestli prodáváte granule pro psy a víte, že jedno balení průměrně vydrží třeba 30 dnů, tak začněte oslovovat uživatele třeba týden před tím, než jim granule dojdou.

Nezapomeňte zároveň ze sestavy vyloučit uživatele, kteří dokončili nákup dříve než 23 dnů zpětně. Na tyto uživatele reklamu nemá smysl cílit.

Obr.2 Publikum uživatelů, kteří v minulosti dokončili nákup

3. Dodatečný prodej zákazníkům, kteří u vás již nakoupili

Nabídněte zákazníkům doplňkové produkty nebo služby ke zboží, které si již zakoupili.

Například, jestli prodáváte telefony a zákazník si u vás nedávno nějaký zakoupil, tak mu můžete pomocí remarketingu nabídnout obal nebo ochranné sklo přesně na jeho typ telefonu. Je velká šance, že ho tato reklama zaujme a provede u vás další nákup.

4. Opuštěný košík

Nenechte si utéct zákazníky, kteří u vás téměř dokončili nákup.

Tento typ remarketingu dosahuje téměř vždy dobrých výsledků, ale je potřeba, aby měl eshop dobře vyřešený košík a zboží v něm zůstalo i po zavření prohlížeče.

Vytvořte si sestavu, která cílí na uživatele, kteří navštívili košík, ale nedokončili objednávku. V inzerátu jim můžete například nabídnout časově omezenou slevu, nebo připomenout, že objednávku nedokončili.

U tohoto typu cílení většinou nemá smysl vytvářet publika uživatelů delší než 3 až 7 dní.

Obr.3 Cílení na košík s vyloučením

5. Remarketing návštěvníků informačních stránek nebo blogu

Tento typ cílení pravděpodobně nebude dosahovat tak dobrých výsledků, jako předchozí remarketingové strategie, ale hodí se jako doplněk, když už využíváte všechny předešlé možnosti.

Například, když prodáváte kočárky a máte na svém blogu článek typu (Jak vybrat kočárek), tak můžete vytvořit publikum uživatelů, kteří četli článek a zacílit na ně reklamu s nabídkou vašich kočárků.

Tipy na závěr:

– Nezapomeňte v sestavách vyloučit uživatele, kteří již nákup dokončili.

– Pracujte s frekvencí zobrazení, aby vaše reklama nebyla zbytečně otravná.

– Využívejte všechny dostupné formáty reklamy, které se dají v remarketingu využít a testujte jejich výkon.

– Další užitečné tipy pro efektivnější správu PPC kampaní naleznete v mém předchozím článku.