Responzivní eshop, mobilní verzi, nebo aplikaci pro mobilní telefony?

Alza.cz, Mall.cz, CZC.cz atp. ať to dělají jak potřebují. Běžný eshop má jiné potřeby (čti rozpočet ;-)).

Mobilní aplikaci NE!

  1. 3 platformy – Museli byste sehnat vývojáře pro iOS (Apple), Android, Windows Phone. Každému dát zadání a každá aplikace by vypadala trochu jinak.
  2. Museli byste vyřešit aktualizaci dat v těch aplikacích.
  3. Neochota aplikaci instalovat – Pokud u vás nenakupují lidé denně, nebudou ochotni si vaši aplikaci instalovat, takže by vám byla k ničemu = stejně by ji nikdo nepoužíval.

Hromada starostí a návratnost pro běžný eshop nekonečná. Než se vám ta investice vráti, budou už nákupní zvyky a technologie zas někde dál.

Navíc se musíte starat o aktualizace, doplňování vylepšení, upravovat je pokud změníte strukturu dat na eshopu.

Responziv, nebo mobilní verzi?

responziv-nebo-mobilni-verze

 

Doporučení

Pokud zatím nevíte, jaká čísla vám bude eshop přes mobil generovat, pořiďte si mobilní verzi eshopu. Vyzkoušejte to, měřte to, a když budou čísla zajímavá, udělejte si responziv.

Měřte správná data, na mobilech se nenakupuje

Na mobilu se špatně vyplňují formuláře, zákazníci se bojí, že na malé obrazovce přehlédnou důležité sdělení. Proto si na mobilu čtou, vybírají, hledají informace, recenze, srovnání. Ale nakoupí ze stolního počítače.

Po nasazení mobilní verze, nebo responivu, neměřte kolik vám přes mobilní zařízení (mobily, tablety) udělali obrazu/zisku. Měřte např.

  • dobu strávenou na stránkách,
  • počet proklikaných stránek při jedné návštěvě,
  • míru okamžitého odchodu.