Universal Analytics? Proč je ještě nemáte?
Prvním důvodem, proč jsou UA zatím málo využívány, je jejich obtížnější implementace. Zatímco u klasických Analytics stačí vložit měřicí kód na každou stránku, u nových UA je lépe svěřit implementaci programátorovi / vývojáři eshopu či webu. Druhým důvodem je v současné době nedostatečná informovanost vlastníků a majitelů eshopů, kteří často netuší, jak zajímavá a důležitá data jim nové UA mohou nabídnout.
Proč tedy UA používat?
- UA nabízejí vylepšené možnosti zpracovávání dat a nové metody jejich shromažďování, které zajišťují přesnější a reálnější údaje.
- Nabízejí nové analytické nástroje a funkce.
- Nakonec nebude jiné volby, až staré klasické Analytics ztratí svou podporu.
Co Universal Analytics nabízejí a vás bude zajímat:
- User-ID – přiřadí uživateli jedinečné číslo; data budou nabízet reálnější návštěvnost
- Vlastní dimenze a metriky; měřit lze například pohlaví, přihlášené/nepřihlášené uživatele atd.
- Lepší měření jednotlivých digitálních zařízení (Desktop, mobily, tablety, herní konzole atd.)
- Enhanced Ecommerce (rozšířený elektronický obchod)
Enhanced Ecommerce? Pro eshopisty nutnost
Provozujete eshop v České republice? Není tajemstvím, že české prostředí eshopů je silně konkurenční. Otázka, která se nabízí pro všechny majitele eshopů, tedy zní: Oceníte data, která by vám mohla pomoci ke zlepšování výkonnosti eshopu, kvalitnějšímu zacílení na zákazníky a zvyšování ziskovosti? To, co spousta eshopistů chtěla, co žádala či o čem tajně snila, lze nalézt v rozšíření Enhanced Ecommerce nových Universal Analytics.
Nová data? Toto již budete umět měřit:
- Analýza chování nakupujících – nyní již budete znát pohyb zákazníka po eshopu či dle nastavení pohyb určité skupiny návštěvníků – například dle zdroje.
- Analýza chování při platbě (u vícekrokových košíků). Ve kterém kroku nákupního košíku nám zákazník utekl? Nyní to již budete vědět.
- Měření brandu neboli značek produktů, které jsou nejprodávanější Měření kategorií produktů eshopu
- Měření interní propagace eshopu – bannerových ploch
- Refundace objednávek (stornování objednávek v čase)
- Atribuce
- a další
- + v Universal Analytics nám stále přibývají nové funkce a nástroje
Obr.1 – Analýza chování nakupujících v nových Universal Analytics
Rada závěrem
Stále váháte, zda nové Google Universal Analytics s Enhanced Ecommerce implementovat? Nezapomeňte, že zpětně zmiňovaná data nezískáte, proto je sbírejte co nejdříve. Sbírejte, analyzujte, vyhodnocujte a buďte ziskovější.