Universal Analytics? Proč je ještě nemáte?

Prvním důvodem, proč jsou UA zatím málo využívány, je jejich obtížnější implementace. Zatímco u klasických Analytics stačí vložit měřicí kód na každou stránku, u nových UA je lépe svěřit implementaci programátorovi / vývojáři eshopu či webu. Druhým důvodem je v současné době nedostatečná informovanost vlastníků a majitelů eshopů, kteří často netuší, jak zajímavá a důležitá data jim nové UA mohou nabídnout.

 

jak-sdilet-pristup-do-google-analytics

Proč tedy UA používat?

  • UA nabízejí vylepšené možnosti zpracovávání dat a nové metody jejich shromažďování, které zajišťují přesnější a reálnější údaje.
  • Nabízejí nové analytické nástroje a funkce.
  • Nakonec nebude jiné volby, až staré klasické Analytics ztratí svou podporu.

Co Universal Analytics nabízejí a vás bude zajímat:

  • User-ID – přiřadí uživateli jedinečné číslo; data budou nabízet reálnější návštěvnost
  • Vlastní dimenze a metriky; měřit lze například pohlaví, přihlášené/nepřihlášené uživatele atd.
  • Lepší měření jednotlivých digitálních zařízení (Desktop, mobily, tablety, herní konzole atd.)
  • Enhanced Ecommerce (rozšířený elektronický obchod)

Enhanced Ecommerce? Pro eshopisty nutnost

Provozujete eshop v České republice? Není tajemstvím, že české prostředí eshopů je silně konkurenční. Otázka, která se nabízí pro všechny majitele eshopů, tedy zní: Oceníte data, která by vám mohla pomoci ke zlepšování výkonnosti eshopu, kvalitnějšímu zacílení na zákazníky a zvyšování ziskovosti? To, co spousta eshopistů chtěla, co žádala či o čem tajně snila, lze nalézt v rozšíření Enhanced Ecommerce nových Universal Analytics.

Nová data? Toto již budete umět měřit:

  • Analýza chování nakupujících – nyní již budete znát pohyb zákazníka po eshopu či dle nastavení pohyb určité skupiny návštěvníků – například dle zdroje.
  • Analýza chování při platbě (u vícekrokových košíků). Ve kterém kroku nákupního košíku nám zákazník utekl? Nyní to již budete vědět.
  • Měření brandu neboli značek produktů, které jsou nejprodávanější Měření kategorií produktů eshopu
  • Měření interní propagace eshopu – bannerových ploch
  • Refundace objednávek (stornování objednávek v čase)
  • Atribuce
  • a další
  • + v Universal Analytics nám stále přibývají nové funkce a nástroje

chovani-nakupujicich-v-google-analytics

 

Obr.1 – Analýza chování nakupujících v nových Universal Analytics

Rada závěrem

Stále váháte, zda nové Google Universal Analytics s Enhanced Ecommerce implementovat? Nezapomeňte, že zpětně zmiňovaná data nezískáte, proto je sbírejte co nejdříve. Sbírejte, analyzujte, vyhodnocujte a buďte ziskovější.