Vánoce na zbožových vyhledávačích

Supermarkety už vyzdobily své výlohy vánočními ozdobami, v obchodech nás vítají vánoční koledy a z domácností se už za pár dní ucítíme omamnou vůni cukroví – to značí jediné. Vánoce jsou tady a eshopům začínají každoroční žně.

Jak ulovit před Vánoci zákazníka na zbožových porovnávačích? Jak je přesvědčit, aby nakoupili dárky právě u vás? Mám pro vás pár tipů, jak přeskočit konkurenci.

Aby přišly dárky včas

Mnoho lidí o Vánocích říká, že jsou to svátky stresu. Někteří nemusí být daleko od pravdy. „Co koupit babičce na Vánoce?“ nebo „Bude se můj dárek dotyčnému líbit?“ a hlavně „Stihne mi přijít dárek včas?“. Minimálně na poslední otázku můžete dát zákazníkovi odpověď. Heureka.cz již řadu let nabízí eshopům možnost zapojení do akce „Garance dodání do Vánoc“. Zboží.cz v tomto ohledu malinko zaspalo, ale o pár let později jsme se dočkali této možnosti i zde.

Pokud se rozhodnete do akce zapojit, není nic jednoduššího než si v administračním rozhraní Zboží.cz nebo Heureka.cz vybrat záložku s doručením do Vánoc. Zobrazí se vám jednotlivé dostupnosti a na vás pak zůstává doplnit k jednotlivým dostupnostem nejzazší datum, do kdy jste schopni garantovat doručení zboží. Doplnit můžete také poznámku, která se týká způsobu platby a pro jaké dopravce tato akce platí. Je důležité také zmínit, že na Heurece je nutné mít certifikát „Ověřeno zákazníky, bez něj se nelze akce účastnit. Nezapomínejte na to, že v případě nedodání zboží a nedodržení podmínek, můžete být potrestáni a hlavně čelíte negativním recenzím zákazníků.
Na Heurece vypadá administrační rozhraní pro nastavení „Garance dodání do Vánoc“ takto:

V detailu produktu se pak u zapojených eshopů zobrazí ikona stromečku, pod kterým naleznete podrobnosti, do kdy je eshop schopen doručit vám zboží do Vánoc:

Administrační rozhraní Zboží.cz vypadá takto:

V detailu produktu se u zapojených eshopů zobrazí ikona dárečku, který také udává informaci o doručení do Vánoc:

Kdo je vidět, ten prodává

Po celý rok by se eshopy měly snažit mít co možná nejvyšší možnou spárovanost, avšak během Vánoc ji využijete víc než kdy dřív. Pokud vlastníte na Heurece certifikát „Ověřeno zákazníky“ otevírá se vám možnost biddingu, na Zboží.cz může biddovat každý a to nejen v rámci detailu produktu, ale také lze biddovat jednotlivé kategorie a fulltext. Obecně platí, že čím lepší spárovanost máte, tím více máte produktů, které můžete biddovat.

Navyšováním ceny za proklik se váš eshop může dostat do promovaného boxu mezi ostatní konkurenty. Není neobvyklé, že na jedné produktové kartě nabízí stejný produkt i 80 konkurentů. Zákazník, který nebude chtít rolovat nabídkou, tak u vás nemusí vůbec nakoupit. Na Zboží.cz můžete také biddovat nespárované produkty v rámci kategorií, případně také unikátní nabídky v rámci fulltextového vyhledávaní. V biddingu můžete zvolit různé strategie a propagovat tak produkty s atraktivní dostupností, produkty výrazně dražší oproti konkurenci, produkty s dobrou marží. Stejně tak můžete navyšovat CPC skrze administrační rozhraní, případně využít nástrojů jako je Bidding Fox nebo Bidding Manager. O tom pro koho je bidding vhodný a také jak najít vhodné produkty pro bidding, jste si mohli přečíst v našich článcích. Religis je certifikovanou agenturou Bidding Managera, a pokud se v biddingu ztrácíte, rádi vám s ním pomůžeme.

Na Heurece vypadá promovaný box s biddovanými nabídkami takto:

Na Zboží.cz pak vypadá bidding v rámci detailu produktu takto:

Během Vánoc nezapomínejte na plošné navyšování cen za proklik o 25%, ke trému dochází v období 1.11.2018 – 31.1.2018.

Dostupnost a výdejní místa

Asi jsme zvyklí, že na Heurece je už nějaký čas možné filtrovat nabídku eshopů dle výdejních míst,  tuto informaci vidíme v detailu produktu, stejně tak i cenu za jednotlivé dopravy. Někomu mohla utéct srpnová novinka ze Zboží.cz. To se rozhodlo, že také nabídne zákazníkovi informaci o ceně dopravy hned v detailu produktu.

Informaci o dopravě a výdejních místech můžete do Zboží.cz předat pomocí XML feedu nebo také v administračním rozhraní pod záložkou „Doprava a výdejní místa“. Díky vyplnění těchto informací můžete mít náskok před konkurencí, která tyto údaje nemá vyplněné, případně nabízíte atraktivnější dopravu. Můžete si také nastavit cenové hladiny s různými cenami za dopravu. Pokud například nabízíte dopravu zdarma od 500 Kč, můžete si nastavit cenový rozsah, kdy se u produktů nad 500 Kč bude zobrazovat cena za dopravu 0 Kč.

Administrace pro úpravu dopravy a výdejních míst ve Zboží.cz pak vypadá takto:

V detailu produktu se pak zobrazí výdejní místa a doprava takto:

Pro majitele značek je tu ProductAds

Systém ProductAds je určený pro výrobce nebo výhradní distributory. Heureka.cz vychází vstříc značkám a nabízí jim využití dalších reklamních ploch pro zviditelnění vybraných produktů. Ve výpisu produktů v jednotlivých kategoriích tak lze inzerovat své produkty na 2, 7 a 12 pozici mezi výpisem ostatních produktů. Ve výsledcích vyhledávání se pak inzerce zobrazuje na prvním místě nad ostatními produkty. V ProductAds lze využít také pravý sloupec. ProductAds funguje na základě aukce, jedná se tedy o PPC systém.

Jednotlivým produktům můžete navíc přiřadit štítky, čímž můžete přilákat zákazníky. Štítky, se kterými můžete pracovat, jsou HIT, AKCE, TOP, Cenový hit nebo NOVINKA. Můžete tak zákazníkovi nabídnout svůj TOP produkt, případně produkt s akcí, a také úplně nové zboží na trhu, které byste rádi dostali do povědomí. ProductAds není určený pouze velkým značkám, ale můžou jej využít zatím malé a ne příliš známe značky, které jsou na trhu krátce.

V detailu produktu pak můžete narazit na ProductAds v této formě:

Ve fulltextovém vyhledávání se pak ProductAds zobrazuje takto:

Doprava zdarma?

Jestliže chcete podpořit propagaci svého eshopu před Vánoci, zvažte účast ve Dnech dopravy zdarma od Heureky. Běžně tato akce probíhá v první polovině listopadu. Lze se tak mimo jiné dostat do povědomí zákazníků. Můžete zjistit, zda máte dostatek pracovních kapacit na zvládnutí velkého počtu objednávek. O tom jak a proč se zapojit do akce, případně pro koho je vhodná si můžete přečíst v našem článku.

Jsem v kartě sám

Často se setkáváme s tím, že  zákazníci posílají produktové karty s tím, že oni ten produkt také nabízí, ale nejsou zde spárování. Po vyhledání daného produktu na Heurece zjistíme, že eshop je spárován na jiné produktové kartě, kde je ovšem sám, protože byla vytvořená produktová karta duplicitně a on se nepáruje na tu správnou. Proto procházejte pravidelně svou nabídku, zda nemáte některé produkty osamocené z toho důvodu, že jsou vytvořeny duplicitní produktové karty a vy jste na té své sám.

Pro práci s osamocenými produkty na kartě se nám osvědčilo Mergado, konkrétně jeho aplikace Heureka Watchdog. V této aplikaci vidíte nespárované produkty, osamocené produkty apod. Jedním kliknutím tak můžete nespárované produkty spárovat a osamocené produkty spárovat na příslušnou kartu. Osamocené produkty si můžete také stáhnout v podobě excelovské tabulky. Podle názvu pak stačí filtrovat produkty na Heurece a tak zjistit, zda nejste jediní, kdo produkt nabízí, případně vyhledat příslušnou kartu k napárování a zaslat požadavek na podporu Heureky s prosbou o sloučení pod jednu produktovou kartu.

Hodnoty, se kterými se můžete v rámci Heureka Watchdog setkat vypadají takto:

Odtud můžete také stahovat soubory s osamocenými produkty pracovat, případně s nimi pracovat přímo v aplikaci.

Na co v předvánočním období rozhodně nesmíte zapomenout:

1. Kredit
2. Správné dodací lhůty
3. Případné navýšení pracovních kapacit pro balení a odesílání zboží
4. Propagace akcí napříč všemi kanály
5. Párování TOP produktů
6. Mějte své TOP produkty skladem
7. Sledujte konkurenci