Vlastní pravidla v Google AdWords Editoru – užitečný pomocník pro kontrolu kampaní

Nová verze Google AdWords Editoru nově nabízí funkci vlastní pravidla, což jistě ocení každý PPC specialista, který spravuje větší množství účtů.

Upozornění na chyby v kampaních:

Hlavní výhodou této nové funkce je kontrola již nastavených kampaní, kdy nám Adwords Editor ulehčí hledání nedostatků v jednotlivých kampaních, sestavách nebo i klíčových slovech upozorněním v podobě oranžového trojúhelníku a konkrétním sdělením, co je potřeba upravit.

Obr. 1 Upozornění na chybu v kampani

Zabránění odeslání chyb v kampaních:

Dalším využitím vlastních pravidel je možnost kontroly nově vytvořených kampaní nebo sestav a zabránění jejich odeslání v případě chybného nastavení, jako je například špatně zadaná CPC nebo klíčová slova ve shodě, kterou v sestavách nechceme.

Obr. 2 Upozornění na chybu ve shodě klíčového slova

Nastavení vlastních pravidel:

Ve výchozím nastavení AdWords Editor nabízí 16 přednastavených pravidel, které si můžete dle potřeby upravit nebo pozastavit. Také je zde možnost vytvořit si pravidla vlastní, podle toho, co je pro vás v nastavení kampaní a sestav důležité. Tato funkce má však jisté nedostatky a ne vše lze nastavit. Například možnost nastavení víceúrovňového pravidla v AdWords Editoru není.
Z přednastavených pravidel asi nejvíce oceňuji upozornění na chybějící rozšíření.

Obr. 3 Přednastavená pravidla v AdWords Editoru

Co se týká vlastních pravidel, tak nejčastěji využívám pravidlo, které zabrání v odeslání klíčového slova ve volné shodě. Postup, jak si toto pravidlo nastavit si můžete prohlédnout níže.

Obr. 4 Vlastní pravidlo v AdWords Editoru