Vrchol roku se blíží! Máme 5 rad pro e-shopaře

Před 2 lety jsem napsal článek, na co vše myslet v předvánočním období. Trh i doba se však rychle mění a tak mám pro Vás, e-shopaři – 5 rad pro předvánoční přípravu pro rok 2018.

1. Volné lidské kapacity na trhu

Není tajemství, že pracovní síla chybí téměř ve všech oblastech. Pokud jste zvyklí na výpomoc brigádníků během vánoční sezóny, tak je vhodné je již začít poptávat. Zároveň si připravte benefity, které Vám pomůžou brigádníky přitáhnout. Nebudu zde konkrétní. Vezměte však v potaz jaká je aktuální poptávka po pracovní síle napříč různými odvětvími.

2. Reklama v PPC v roce 2018 a jejich přípravě na podzimní část

Již loni se ukázalo, že náklady na reklamu rostly. Letos lze očekávat obdobný scénář a je třeba počítat s tím, že současné kampaně mohou stát více. Doporučuji tedy dát hlavy dohromady s Vaším PPC konzultantem a nastavit si strategii, které se budete držet během této vánoční sezóny.

3. Cenová politika Vánoc

Mzdy rostou, PPC reklama se prodražuje a majitel e-shopu chce vydělat více. I proto by si měl zvolit strategii cenové politiky na toto období. Mám plné sklady a lidsky kapitál zajištěn a chci vydělávat na množství nebo si zvednu marže na produktech, abych lépe pokryl náklady? Rozhodnutí o politice cen by mělo být na stole ještě před začátkem sezóny.

4. Budování Brandu (značky) a obsahové sítě

Brand ani tvorba obsahu není novinkou roku 2018. Na jednu stranu znamená budování brandu navýšení výdajů, na druhou stranu silný brand dokáže ušetřit nemalé peníze při získávání zákazníků. Pro tyto účely jsou vhodné reklamy v obsahových sítích. Využívat můžete všechny druhy grafických reklamních formátů na AdWords, Facebooku , Instagramu či Skliku. Pokud máte dostatečný rozpočet můžete také zvážit využití videokampaně.

5. Plánování

Každoročně se to opakuje. Vánoce jsou hektické pro všechny. Jak pro zákazníky, tak i pro Vás e-shopaře. Vše co potřebujete naplánovat, dořešit či připravit, dělejte nyní. Až nastane sezóna a vše vypukne, věřte, že pak již nebude čas nic zásadního řešit.

Závěr

Veškeré rády z předchozího článku, jsou stále aktuální i v roce 2018. Důraz bych kladl také na vyřešené dopravce, odběrná místa a připravenost všech marketingových kanálů – Zbožové srovnávače, PPC, Sociální sítě, Emailing atd.