Základní nastavení účtu Google AdWords Beta

O tom, že Google AdWords zruší starou verzi uživatelského rozhraní,  se mluví již dlouho. První zprávy říkaly, že to bude v listopadu roku 2017. Později se říkalo v červnu 2018. Aktuální situace (k datu vydání tohoto článku) je taková, že se opravdu začalo staré rozhraní vytrácet a část uživatelů musí pracovat v novém rozhraní. Tento proces dále pokračuje a v několika následujících fázích dojde k tomu, že dáme všichni starému rozhraní Google AdWords sbohem.

S vidinou nevyhnutelného jsem se pustil do práce v novém rozhraní, abych se na tuto změnu připravil dříve, než se s původním rozhraním rozloučíme. Nezabralo to ani pár hodin, než jsem zjistil, že spoustu známého nastavení, je někde úplně jinde, než by ho člověk hledal.

Pokud vás také čeká práce v novém rozhraní Google AdWords, tak mám pro vás pár tipů k základnímu nastavení kampaně, které vám můžou ušetřit spoustu času hledáním. Konkrétně půjde o:

  • Kde najít konverzní kód
  • Kde najít remarketingový kód (i pro dynamický remarketing)
  • Jak zapnout automatické tagování URL
  • Kde najít nastavení vyloučení obsahu & vyloučení specifických URL adres

Konverzní kód Google Adwords

Ať už zakládáte nový Adwords účet, nebo máte účet, u kterého nefunguje měření konverzí, tak jedna z prvních věcí kterou řešíte je konverzní kód. Dostanete se k němu následujícím způsobem:

  1. Klinkněte na ikonku Klíče v pravém horním rohu
  2. Následně ve sloupci Měření zvolte Konverze
  3. Po kliknutí na Modré „+“ zvolte Webová stránka
  4. Vyplňte Název, Kategorii (např. Nákup/Prodej)
    1. U e-shopů zvolte řádek „Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty“
    2. Zadejte hodnotu např.: 12345 – programátor jí pak změní na proměnnou, aby odpovídala hodnotě objednávky
  5. Potvrďte „Vytvořit a pokračovat“
  6. Následně můžete Nainstalovat značku sami a přímo si zkopírovat kódy, nebo Odeslat značku e-mailem přímo správci webu

 

Kód pro remarketing klasický i dynamický

U většiny webů pak dalším krokem bývá nastavení remarketingu. Obzvláště u e-shopů kde se využívá i dynamický remarketing, který dovede konkrétním klientům zobrazovat zboží, které si na e-shopu prohlíželi. Získáte jej takto:

  1. Klinkněte na ikonku Klíče v pravém horním rohu
  2. Pod „Sdílená knihovna“ zvolte Správce publika
  3. V levém sloupci pod záložkou Zdroje publik klikněte na Nastavit značku v okně Značka AdWords
  4. V novém okně dejte Shromažďovat konkrétní atributy a parametry k personalizaci reklam
  5. Zatrhněte user_id a v případě e-shopu ještě Maloobchod, ověřte,  že je zatrhnuto i ecomm_totvalue
  6. Následně můžete Nainstalovat značku sami a přímo si zkopírovat kódy, Odeslat značku e-mailem přímo správci webu, nebo Použít Správce značek Google

 

Zapnutí automatického tagování / značkování URL

Pokud využíváte například Google Analytics k vyhodnocování kampaní, tak se vám určitě bude hodit automatické značkování URL adres. Tímto se do Google Analytics přenáší data, díky kterým můžeme zjistit, jak si vedou konkrétní kampaně a reklamní sestavy. Tagování nastavíte takto:

  1. Ujistěte se, že jste na hlavní stránce a nejste v žádné kampani
  2. Ve světlém sloupci nalevo klepněte na Nastavení
  3. V horní části zvolte záložku Nastavení účtu
  4. Zde zapněte Automatické značkování

 

Vyloučení obsahu v Adwords beta (pouze obsahové kampaně)

Pokud spravujete obsahové kampaně, tak se občas může hodit, aby se vaše reklamy nezobrazovaly na některých typech webů. Vyloučit můžete např.: zaparkované domény, stránky o neštěstích a konfliktech, stránky se sexuálním podtextem a jiné. Uděláte to takto:

  1. Otevřete si Obsahovou kampaň, u které chcete vyloučit obsah
  2. V levém světlém sloupci zvolte Nastavení a rozklikněte Další nastavení
  3. Kolonka Vyloučení obsahu vám umožní vyloučit obsah podle toho,  jak uznáte za vhodné

 

Vyloučení specifické URL (pouze obsahové kampaně)

V obsahové síti se může stát, že reklama má velký počet prokliků na nějaké konkrétní URL, ale zároveň tyto prokliky nejsou relevantní. Buďto uživatelé hned web opustí, nebo si nikdy nic nekoupí a vy na takovém umístění akorát proděláváte. Vyřešit se to dá tak, že tento web vyloučíte:

  1. Otevřete si Obsahovou kampaň, u které chcete vyloučit konkrétní URL
  2. V levém světlém sloupci dejte Umístění
  3. V horní části pak Vyloučeno a následně na Modrou tužku
  4. Pokračujte přes Přidat více umístění k řádce, kde můžete napsat konkrétní adresu URL, kterou chcete vyloučit

 

Některá z těchto nastavení jsou více intuitivní, jiná méně. Konkrétně u zapnutí automatického tagování URL jsem strávil nejvíce času. Česká nápověda k novému rozhraní zatím není tak dobře zpracovaná a tak často nezbývá než hledat některá nastavení i tam, kde by je člověk nečekat.

Pokud si s nastavením svého AdWords účtu nevíte rady, tak vám s ním rádi pomůžeme